۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۲۷۷
25 تا 27 آذرماه؛

سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار می شود

سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برگزار می شود.
کنفرانس وحدت اسلامی نماد وحدت اسلامی در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود.

این کنفرانس که به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود با هدف ایجاد زمینه های اتحاد و هم بستگی جهان اسلام و هم فکری علما و دانشمندان، جهت نزدیک سازی دیدگاه های علمی و فرهنگی آنان در زمینه های فقهی، اصولی، کلامی، تفسیری و نیز بررسی مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه ی راه حل های مناسب و موضع گیری مشترک در برابر آن است.

میهمانان کنفرانس از میان شخصیت های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و مفتیان، اساتید دانشگاه ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور انتخاب می شوند و تا کنون صدها متفکر، عالم و مصلح از سراسر جهان و هزاران تن از علما و متفکران شیعه و اهل تسنن از مناطق گوناگون ایران در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه ی مقاله، سخنرانی و بیان دیدگاه های خود پرداخته اند.

گفتنی است این کنفرانس شامل سخنرانی ها و نشست های متعددی می شود که در رابطه با مسائل مختلف جهان اسلام در کمیسیون های تخصصی متشکل از علما و دانشمندان حوزوی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر می کنند.

بر اساس این گزارش کنفرانس وحدت اسلامی از 25 تا 27 آذر ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود./843/ت303/س

 

ارسال نظرات