۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۰۳۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

احیای موقوفات حوزوی یک ضرورت است

حجت الاسلام و المسلمین ملکوتی با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی، گفت: احیای موقوفات حوزوی و ترویج فرهنگ وقف در راستای مدیریت حوزه های علمیه ضروری است.
وقف

حجت الاسلام و المسلمین علی ملکوتی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه توجه به موقوفات یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: احیای موقوفات امری ضروری است؛ اگر ادعای حکومت دینی داریم، بایستی عامل به تمام احکام الهی و اسلامی باشیم.

وی با تأکید بر احیای موقوفات حوزوی در نجف، قم، مشهد و دیگر استانها، خاطرنشان کرد: اگر موقوفات حوزوی احیا شوند به تعبیر یکی از بزرگان دیگر نیازی به وجوهات برای مدیریت حوزه های علمیه و معیشت طلاب نخواهیم داشت، این نشان از میزان موقوفات حوزوی دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موقوفات حوزوی باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد تا مشکلات مالی و معیشتی طلاب و حوزه های علمیه رفع شود، گفت: احیای موقوفات حوزوی یک مهم و مسأله اساسی است، امروز حوزه های علمیه نیازمند رسیدگی جدی به موقوفات هستند.

وی با اشاره به  اهمیت و جایگاه موقوفات در جامعه و ارزش مادی و معنوی آن، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان اساس جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ويژه ای برخوردار هستند و نیازمند تقویت و تحکیم هستند، احیای موقوفات حوزوی و ترویج فرهنگ وقف در راستای مدیریت حوزه های علمیه به این امر کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه وقف یک امر خداپسند و دینی است، تأکید کرد: ترویج و فرهنگ سازی در امر وقف می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جامعه بسیار مؤثر باشد، از این رو توجه به این امر باید مورد توجه مسؤولان و روحانیت باشد./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات