۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۶۵۱۰۱
امام جمعه شهرکرد:

ایجاد فضای شاد و مفرح لازمه رونق و پویایی امامزادگان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان امامزادگان و مساجد باید با ایجاد فضایی شاد و مفرح، استقبال از جوانان و نوجوانان علاقمند و تأمین امکانات اساسی بقاع متبرکه در رونق این اماکن نقش ویژه‌تری ایفا کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در گردهمایی واقفان این استان که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به ارزش بالای چنین جلساتی که در آن احساس عبادت خدا وجود دارد، گفت: این همایش برای تقویت دین خدا برگزار شده است و خداوند به لحظه لحظه آن پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه واقفان افرادی با نگاه خیرمندانه هستند، افزود: اگر انسان در زندگی دنیا خیر می ‌خواهد باید عمل خیراندیشانه انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماندگاری اعمال خیرخواهانه و نیک انسان پس از مرگ او، ابراز کرد: چه خوب است اگر در فرصت باقی مانده از عمر خود بتوانیم کاری خیرمندانه چون وقف انجام دهیم و پاداش ابدی را از آن خود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر تربیت صحیح فرزندان، اظهار کرد: فرزندانی تربیت کنید که در خدمت به دین کوشا باشند نه به گونه‌ای که در جامعه رها شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه از مهمترین خیراندیشی ‌ها در دنیا باقی نهادن کتاب و علم است، تصریح کرد: کتاب و علم به عنوان صدقه جاریه محسوب می ‌شوند که برکات آن در آخرت نیز به نویسنده و منتشر کننده خواهد رسید.

وی هدف انسان از آفرینش را فانی شدن در دنیا ندانست و ابراز کرد: انسان با رنگ خدایی گرفتن باقی می ‌ماند اما اگر به چیز دیگری جز خدا متصل شد به یقین فانی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: متولیان امامزادگان و مساجد باید با ایجاد فضایی شاد و مفرح، استقبال از جوانان و نوجوانان علاقمند و تأمین امکانات اساسی بقاع متبرکه در رونق این اماکن نقش ویژه‌تری ایفا کنند.

امام جمعه شهرکرد به خودشکنی در عرصه‌های مختلف دینی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف انسان دیدن تکلیف الهی و معنوی اوست که سبب عدم خودبینی در انسان می‌شود.

در ادامه این همایش نیز حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵۰ مسجد، ۳۰۰ حسینیه، زینبیه، مهدیه و ۱۰۰ بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، اظهار کرد: ما و همه شما عزیزان باید با مال و جان خود در راه اعتلای دین و جامعه دینی قدم برداریم.

وی منظور از بقعه را جایی که برای مردم مقدس است دانست و گفت: در یک بقعه متبرکه حتما نباید قبر یک شخص بزرگ قرار داشته باشد بلکه مکان هایی که مردم به آنها ایمان دارند و به زیارت آن می روند نیز جزو بقاع متبرکه محسوب می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در جواب این سخن آمریکا که ما را تهدید می کنند و می گویند حقوق بشر را رعایت نمی کنیم، گفت: ما موقوفاتی داریم که در آن ذکر شده در سرمای شدید و برف از اعتبارات آن وقف گندم برای گنجشکها تهیه و بر روی برف ها پاشیده تا برای تهیه غذا به مشکل بر نخورند.

حجت الاسلام عزیزی اداره اوقاف را مکلف به اجرای نیت وقف کننده ها و نگهداری از وقف ها دانست و اظهار کرد: وقف هایی که در زمان گذشته شده است و الان کارایی ندارند را ما نمی توانیم کاملا تغیر بدهیم بلکه باید تا می توانیم اقرب به نیت واقف آنها را تغییر بدهیم.

وی با بیان اینکه در استان تنها ۵ وقف قرآنی وجود دارد و با توجه به ظرفیتهای قرآنی استان وقفهای موجود جوابگوی نیازهای قرآنی نیست، تصریح کرد: جامعه امروزی نیازمند وقفهای قرآنی است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با  اشاره به وقفهای مشارکتی، تصریح کرد: افرادی که دوست دارند واقف باشند اما توان مالی بالایی ندارند می توانند با مراجعه به بانک ها اوراق وقف مشارکتی موجود را تهیه و به همان مقدار که می توانند وقف کنند.

حجت الاسلام عزیزی افزود: ما اجازه کم و یا زیاد کردن موقوفات را نداریم و بعد از جاری شدن صیغه وقف نمی توان از وقف خود منصرف و یا آن را پس گرفت./9457/202/ب3

ارسال نظرات