۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۲۶۹
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

گسترش حوزه های علمیه در چهارمحال و بختیاری ضروری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری این استان را دارای ظرفیت حوزوی شدن دانست و گفت: حوزه‌های علمیه این استان باید گسترش یابد و این از ضرورتهای امروز استان است که متأسفانه هنوز نسبت به آن اقدام عملی صورت نگرفته است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در جمع واقفان حوزه های علمیه این استان با تبریک هفته وقف تصریح کرد: واقفان حوزه‌های علمیه بدانند به راه هدایت انسان کمک می ‌کنند.

وی با بیان اینکه بالاترین درجات علمی ایمان با درایت علمی دست ‌یافتنی است، تصریح کرد: توسعه این نوع علم از ضرورت‌ها است و باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، گسترش علم را یک راه تکامل عنوان و تصریح کرد: در روایات بسیاری به جایگاه رفیع علم اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری این استان را دارای ظرفیت حوزوی شدن دانست و گفت: حوزه‌های علمیه این استان باید گسترش یابد و این از ضرورتهای امروز استان است که متأسفانه هنوز نسبت به آن اقدام عملی صورت نگرفته است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حوزه علمیه در مناطقی مانند بازفت و اردل در حال گسترش است، اظهار کرد: بنده نسبت به مطرح شدن مرکز استان به یک مرکز حوزوی دغدغه دارم و این مهم یکی از خواسته های به جد بنده از بدو ورود به استان بوده است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، عدم تخصیص زمین مناسب به ‌منظور ساخت یک مجتمع بزرگ حوزوی در مرکز استان را به دلیل نگاه بسته دانست و اظهار کرد: قولهای مساعدی از طرف مسؤولان دولتی داده شده و تا تعیین زمین مناسب از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهیم کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، با بیان اینکه حوزه علمیه این استان ۷۶ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، گفت: در حال حاضر ۶۷ نفر از علمای چهارمحال و بختیاری در طرح هجرت به تبلیغ می ‌پردازند، ۳۰ نفر از علما در مدارس آموزش و پرورش این وظیفه را دارند و ۱۵ نفر نیز در قالب طرح بینات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خانه امام زمان(عج) و محل تربیت یاران ایشان است که می ‌کوشند سربازان آن حضرت باشند، تصریح کرد: نخستین حوزه علمیه، حوزه امام صادق(ع) است که چهار هزار طلبه در آن تحصیل می ‌کردند و نخستین حوزه علمیه استان نیز در سال ۲۷۶ شمسی زیر نظر سید ابوالقاسم دهکردی تأسیس و امامیه نامیده شد و در حال حاضر ۹ حوزه علمیه در بخش برادران و یک مرکز تخصصی کلام اسلامی در استان وجود دارد./202/9457/ب1

ارسال نظرات