۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۶۸۴
کارشناس امور دینی:

امید به آینده و انتظار مایه حیات انسان است

کارشناس امور دینی در خرم آباد امید به آینده را مهم ترین وظیفه منتظران عنوان کرد و گفت: امید به آینده مایه حیات انسان بوده و امید داشتن مهم ترین انگیزه در زندگی انسانها در عصر ظهور است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به وظایف انسانهای منتظر در عصر ظهور اشاره کرد و بیان داشت: امیدوار بودن به فرج حضرت حجت(ع) از مهم ترین وظیفه منتظران است، چرا که امید مایه حیات انسانها، حرکت و عاملی برای زندگی انسان است.

وی با اشاره به تأکید اهل بیت(ع) در راستای انتظار فرج، افزود: این امر از آن جهت مورد تأکید و توصیه اهل بیت(ع) قرار گرفته که انتظار امید را در انسان زنده می کند و همین امر می تواند نقش بسیار بزرگی را در سرنوشت و سعادت او داشته باشد.

کارشناس امور دینی و فرهنگی در خرم آباد بیان داشت: حضرت علی ابن ابی طالب(ع) در رابطه با انتظار فرج می فرمایند: «انتظار فرج و گشایش را از جانب خدا داشته باشید و از رحمت او ناامید نباشید که محبوب ترین اعمال نزد خداوند متعال انتظار فرج و گشایش او است».

وی امیدوار بودن به آینده را سِر انتظار عنوان کرد و گفت: کسی که به آینده امیدوار باشد و بداند که دیر یا زود حکومت زمین به صالحان خواهد رسید، امور جامعه اصلاح، حق به صاحبانش باز می گردد و ظلم و ستم ریشه کن خواهد شد، برای رسیدن به چنین جامعه ای فرد نه تنها به خودسازی می پردازد بلکه زمینه های ظهور حکومت حضرت مهدی(ع) در جامعه ترویج می یابد.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه شخص امیدوار به انتظار امام زمان(ع) نه تنها خودش فردی صالح است بلکه در توان خود دیگران را نیز در سایه امر به معروف و نهی از منکر اصلاح می کند، افزود: این شخص در امورات زندگی خویش دعا برای فرج و امید به آن را نیز فراموش نمی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود امام زمان(ع) در عالم موجب امید به آینده ای روشن و سراسر شور و اشتیاق در جامعه می شود.

کارشناس امور دینی و فرهنگی در خرم آباد از انتظار به معنای امیدواری، چشم به راهی و آمادگی داشتن یاد کرد و گفت: امید داشتن به معنای تلاش برای رسیدن به کمالات و پایبند بودن به همه خوبی ها است.

وی با بیان اینکه امید داشتن مهم ترین انگیزه در زندگی انسانها در عصر ظهور است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال امید را عاملی مهم در حرکت و زندگی بشر معرفی می کند.

حجت الاسلام لرستانی به ویژگی های فرد امیدوار اشاره و عنوان کرد: این فرد باید در عصر ظهور کارهای نیکو و صالح را انجام دهد و از یاد خدا غافل نشود، سعی کند با کارهای شایسته مقدمات ظهور را فراهم کند و در پی خشنودی و رضایت خداوند و امام زمان(ع) باشد./9459/303/ب2

ارسال نظرات