۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۰۶۲
امیرهاشمی:

قضیه برجام یک بازی بود / دشمن به دنبال نفوذ در تمام سطوح است

امیر هاشمی با بیان این که قضیه برجام یک بازی بود، گفت: غرب و آمریکا کشور ما را دشمن خود می دانند و امام خمینی(ره) نیز درباره آمریکا سخنان ارزشمندی دارند که با قضایای برجام داریم می بینیم چگونه دارد همه پیش بینی های رهبر معظم انقلاب ثابت می شود.
مشاور فرماندهی کل قوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، امیرسرتیپ سید حسام الدین هاشمی، امشب در یادواره سرداران و 100 تن از شهدای سجادیه (پایگاه بسیج چهل شهید آمل)، شهدای مهدیه و شهدای مدافع حرم شهرستان آمل که در مسجد سجادیه آمل برگزار شد اظهارداشت: تقدیر از شهدا برای خودمان است و آنها نیازی به این برنامه ها ندارند و اینگونه محافل سبب امنیت بخشی جامعه می شود.

غرب با شعار و گفتمان امام خمینی مشکل دارد

وی تصریح کرد: یادآوری و ذکر وصیت نامه شهدا و سیره این بزرگواران زمینه ای برای آگاهی بخشی است که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن قرار دارد.

هاشمی افزود: از بدو آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد تهدید بودیم و خاطرمان است با پیروزی انقلاب که دور از تصور غرب بود و امام خمینی(ره) شعار نه شرقی نه غربی را بیان کردند تهدیدات ایادی استکباری شروع شد.

مشاور فرماندهی کل قوا با بیان این که تهدیدات دشمن نسبت به انقلاب اسلامی تا به امروز سیر صعودی داشته و همواره افزایش پیدا کرده است، گفت: شعار و گفتمان امام خمینی(ره) با دنیای امروز سازگار نبود و باید آن چیزی اتفاق افتاده است را مرور کنیم.

روند دشمنی ایادی استکبار ادامه دارد

 وی ادامه داد: از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی شاهد تلاش ایادی استکبار در براندازی های داخلی بودیم و دشمن هیچ زمانی دست بردار نبود و امروز هم این روند آنان ادامه دارد.

هاشمی تصریح کرد: تهدید بالقوه همیشه بوده و زمانی تبدیل به فعل می شود که در برآورد طرف مقابل را ضعیف تر ببینند که در دوران جنگ تحمیلی به ما حمله کردند و برآورد داشتند تا سه روز خوزستان و یک هفته تهران را تصرف می کنند.

تهدید امروز به مراتب بیشتر از گذشته است

مشاور فرمانده معظم کل قوا افزود: دشمنان در برآورد خود دچار اشتباه شده بودند و قدرت نظامی و مردمی این ملت را در محاسبات خود لحاظ نکردند که توانستیم در برابر آنان ایستادگی کرده و این تهدید را خنثی کنیم.

وی با اشاره به این که تهدید امروز به مراتب بیشتر از گذشته است، گفت: در سایه آرامش و آسایش در حال زندگی هستیم و در سایه امنیت چرخ زندگی ما می چرخد و اگر در عرصه های انرژی هسته ای، علوم پزشکی، نخبه پروری و دیگر امور توفیقاتی داریم به برکت امنیت است.

هاشمی تصریح کرد: نخستین مولفه امنیت دانایی است که خداوند متعال انسان را مختار آفرید اما ناتوان و ضعیف هستیم و به همین سبب از ابتدا راهنمایی برای ما بوده است که پیامبران اقدام هدایت را صورت دادند و پیامبر گرامی اسلام قرآن و عترت را به یادگار گذاشته است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: هرچه داریم به برکت شهدا و علما است و در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی شاهد حضور پرشور و گسترده مردمی بودیم که این ها به برکت امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: کتاب بدون راهنما سبب ایجاد گروه هایی تفکیری مانند داعش و القاعده می شود و در کنار آن بهره گیری از راهنما سبب می شود تا عده ای از افراد مدافع حرم شده و به مراتب والایی دست پیدا کنند.

شهدا سرمایه های گرانقدر نظام اسلامی هستند

هاشمی با بیان این که 1377 سال از واقعه عاشورا می گذرد که هرچه داریم از محرم و صفر است، گفت: تکرار بیان این واقعه توسط حضرت زینب کبری(ع) و امام سجاد(ع) آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد که اسلام و شیعه را مقاوم کرده است.

مشاور فرماندهی کل قوا تصریح کرد: شهدا سرمایه های گرانقدر نظام اسلامی هستند که باید همواره آنان را یاد کنیم و این کار برای ما دانایی، قدرت و امنیت ایجاد می کند و با برگزاری یادواره شهدای تبعیت خود از اسلام و راه شهدا را بیان می کنیم.

وی اظهارداشت: برگزاری یادواره های شهدا سبب می شود به این عزیزان اعلام کنیم در راه شما حضور داریم که دشمن این اقدامات را مورد توجه قرار داده و رصد می کند و حضور مردم در صحنه ها در برآورد دشمن منظور می شود.

هاشمی با بیان این که قضیه برجام یک بازی بود، گفت: غرب و آمریکا کشور ما را دشمن خود می دانند و امام خمینی(ره) نیز درباره آمریکا سخنان ارزشمندی دارند که با قضایای برجام داریم می بینیم چگونه دارد همه پیش بینی های رهبر معظم انقلاب ثابت می شود.

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: شهدای مدافع حرم به مراتب آگاه تر از شهدای جنگ تحمیلی هستند که باید قدردان این عزیزان باشیم که میدان جنگ را به خارج از مرزهای کشور بردند تا مرزهای ایران اسلامی امنیت داشته باشد و کار این بزرگواران عظمت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی شاهد این دانایی بودیم و بیشترین آمار شهدا متعلق به قشر تحصیلکرده کشور است و امروز نیز شهدای مدافع حرم در صف هستند و بارها به بنده مراجعه می شود که از ارتش و نیروی انتظامی هم خواستار دفاع از حرم هستند.

هاشمی با بیان این که استکبار جهانی به دنبال تفرقه است، گفت: گروه های تکفیری را در کشورهای مسلمان ایجاد و تقویت کردند تا وحدت و یکپارچگی حاکم نباشد که ضرورت دارد موحد بوده و مراقب دشمن باشیم.

خودباوری در میان آحاد ملت گسترش پیدا کند

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: اگر یکی باشیم می توانیم به توفیقات ارزنده ای دست پیدا کنیم که در جنگ تحمیلی شاهد این قضیه بودیم و نیاز است اتحاد در قسمت های مختلف جوامع کوچک حفظ شود و باید هوشیار باشیم که نفاق و دورویی ضربه بزرگی به ما می زند.

وی با بیان این که نیاز است خودباوری در میان آحاد ملت گسترش پیدا کند، گفت: زمانی در جنگ تحمیلی به خودباوری رسیدیم توانستیم توفیقات ارزنده ای را به دست آوریم و امروز نیز موفقیت های ما در تولید علم و امور نظامی به برکت همین خودباوری است.

هاشمی تصریح کرد: امروز در عرصه موشکی یک قدرت هستیم که عاملی برای امنیت و بازدارندگی است و ضرورت دارد مراقب باشیم که دشمن به دنبال نفوذ در تمام سطوح است.

ضرورت هوشیاری در برابر نفوذ دشمن

مشاور فرماندهی کل قوا افزود: دشمن نسل جوان را مورد هدف و تهاجم خود قرار داده است و با رسانه های جمعی وارد خانه های ما شدند و به دنبال انحراف هستند که اگر آگاهی نداشته باشیم نفوذ ایجاد می شود.

وی ادامه داد: ولایت فقیه همه چیز ما است که ضرورت دارد تا از ولایت تبعیت داشته و براساس نظرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداریم که برکات ارزنده ای دارد.

هاشمی با اشاره به جایگاه بسیج اظهارداشت: اگر امروز قاسم سلیمانی تبدیل به نماد و سمبل شده است به سبب وجود نیروهای مخلص و جوانان با ارزش آگاه و دانا است که باید این را قدر بدانیم.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به جایگاه شهید منفرد نیاکی از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران و افتخار شهرستان هزارسنگر آمل گفت: شهید نیاکی انسان بسیار بزرگواری بود و هنوز نتوانستیم ابعاد والای این شهید بزرگ را تبیین کنیم.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل از شهرهای شاخص در حوزه شهادت و ایثار است که مردم این دیار با حماسه ششم بهمن سال 60 توانستند نام خود را در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) ثبت کنند./1314/پ202/ج

ارسال نظرات