۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۰۸۴
استاد حوزه علمیه:

زیارت ائمه اطهار سبب سازندگی انسان می شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زیارت ائمه اطهار سبب سازندگی انسان می شود، گفت: زیارت ائمه اطهار سبب خودسازی و قرب به خداوند می شود.
حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ️حجت الاسلام علی کریمیان استاد حوزه علمیه عصر پنجشنبه به مناسب شهادت امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) کرمانشاه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام خامنه ای کرمانشاه ابراز داشت: امام زمان (ع) سفارش به خواندن سه چیز کرده اند زیارت جامعه، زیارت عاشورا و نماز شب که زیارت جامعه خود دارای سند معتبر و قطعی است به طوری که نمی تواند کلام یک انسان عادی محسوب شود.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: زائران حرم اهل بیت علیهم السلام به جای زیارت مخصوص هر کدام از امامان می توانند در حرم آنها زیارت جامعه را خوانده و بعد از آن دعای عالیه المضامین است که نباید از آن هم غافل شد.

وی در ادامه افزود: در این دعا آمده است که ائمه اطهار علیهم السلام دست خدا، وجه خدا و عین الله هستند، تمام رحمات از جمله باران الهی به واسطه وجود این بزرگواران است از این رو انسان همه چیز را باید از آن ها طلب کند زیرا خداوند چنین اختیاری به آن ها داده است، البته خلاف نظر برخی این عبارات هرگز به معنای غلو در مقام آنان نیست بلکه هر آنچه صورت می گیرد به اذن الله است چنان که برای انبیاء نیز چنین بود با این تفاوت که مقام اهل بیت علیهم السلام از تمام انبیای خدا به غیر از پیامبر خاتم (ص) بالاتر است.

این مسؤول یادآور شد: عبارت زیارت جامعه با آیه های قرآن مطابقت دارد از این رو شایسته نیست انسان خودش را از خواندن این دعا محروم کند زیرا به مراتب ظاهر بر باطن اثر می گذارد و به دنبال آن باطن بر ظاهر اثر گذار است.

حجت الاسلام کریمیان اظهار داشت: یکی از آثار زیارت جامعه این است که باور حضور در نزد امام را در انسان تقویت می کند، به هر حال این موقعیت به انسان حال معنوی عطا می کند.

وی گفت: از اثرات دیگر زیارت جامعه اسوه سازی است، ائمه اطهار علیهم السلام برای این که این زیارت ها را به دست ما برسانند مشقت های بسیاری متحمل شدند به طوری که با سختی های ما قابل قیاس نیستند از این رو همین موجب اسوه سازی می شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: زیارت جامعه نحوه دعا کردن را به انسان آموزش می دهد و سبب می شود که انسان از انحصار گرایی و منیت خارج شود و تنها برای خود و بستگانش دعا نکند.

حجت الاسلام کریمیان در پایان تأکید کرد: انسان در همه حال باید ائمه اطهار علیهم السلام را زیارت کند، زیارت سبب سازندگی انسان است./202/857/ب1

ارسال نظرات