۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۴۵۶
نایب رییس مجلس:

نباید در میدان دشمن بازی کنیم

پزشکیان گفت: در عین حال که نباید در میدان دشمن بازی کنیم نباید در برابر بی عدالتی ها سکوت کرد.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه به ایراد سخنرانی و پاسخگویی به سوالات و انتقادات دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

چرایی نبود عدالت اجتماعی، علل بروز راندخواریها و ویژه خواریها در کشور، علل تایید قرداد بانکیfatf، ضرورت حفظ وحدت ملی و مقابله با تلاش دشمنان برای رخنه در بین قومیتها و مذاهب با هدف ایجاد تفرقه، آزادی زندانی سیاسی و ضرورت رعایت حقوق بشر از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

بررسی علل تصادف قطار تبریز مشهد با قطار سمنان مشهد و کشته شدن هموطنان و عدم تذکر جدی مجلس به وزیر راه و شهرسازی در این رابطه، ماجرای برگزاری کنسرت در مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری در این شهر که منجر به واکنش اعضای دولت و مجلسیان شد در مقابل سکوت آنان بخاطر لغوهای افزون سخنرانان حزب مخالف و ماجرای حقوقهای نجومی و عدم پیگیری از سوی قوه مقننه و قوه قضائیه نیز از دیگر مسائلی بود که دانشجویان موافق و مخالف دانشگاه آزاد ارومیه با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه فردای جامعه را شما جوانان می سازید، اظهار داشت: هر آنچه را می بینید همان را باور می کنید و هر چه به دنبال آن بروید به آن می رسید، اما ما چیزی را می خواهیم که انسان به خاطر آن به دنیا آمده است.

وی با اشاره به کلامی از امام علی(ع)، افزود: خدا رحمت کند انسانی را که خود را بشناسد بداند از کجا آمده در کجاست و به کجا می رود، زمانی می توانیم پاسخ این سه سوال را بدهیم که نقشه راهی ترسیم کنیم

پزشکیان با اشاره به وجود برخی چالشها و انتقادات حزبی و جناحی در کشور، گفت: استقلال و آزادی با حفظ تمامیت عرضی کشور محقق می شود نه با عصبانیت و ایجاد اختلافات داخلی.

ویادامه داد: بر اساس اسناد موجود در این کتاب آمریکا برای اینکه خود را حفظ کند مجبور است که در دنیا جنگ به راه اندازد تا چرخهای کارخانه های تولید اسلحه او بچرخد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا منابع طبیعی، زیر زمینی و رو زمینی کشورهای اسلامی را می خواهد مفت ببرد؛ آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می کند جز اینکه به دنبال نفت و منابع آن است و اجازه رشد ملتهای آزاده را که حاضر به زیاده طلبی آنان نیستند، نمی دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انسان اگر به معنای تام کلمه انسان باشد به احدی اجازه تجاوز و غارتگری به کشور خود نمی دهد و تا وقتی چنین انسانهایی وجود دارد جنگ با آمریکا ادامه دارد.

وی گفت: آدمهای خوب را در این کشور شهید کردند که از نظر هوش و استعداد در اوج بودند ولی برای حفظ مملکت جان خود را دادند و این در حالی است که عده ای وابسته به پول و اسم و رسم ماندند و ما ماندیم و دعوای قدرت و منیت ماند.

پزشکیان حب پول و ثروت را عامل سکوت جمعی در برابر کج روی ها دانست و افزود: اگر بخاطر هدف کار کنی با ظالم دشمن و دست مظلوم را می گیری نه اینکه در جامعه ما یکی میلیاردی پول دربیاورد و دیگری برای نان شب خود محتاج باشد.

وی با بیان این که فرد متقی انسان پر قدرتی است که تقوا قدرت حرکت بی خطا را به او آموزش کرده است، خاطرنشان کرد: به عنوان یک انسان توان این را دارم که هر کاری دوست داشتم انجام دهم،
آیا به علم رسیده ام که از محرومان حمایت کنم یا از فرصت موجود برای گردن کلفتی استفاده می کنم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته و در دانشگاه چپ و راست و مسلمان و غیر مسلمان فرق نداشت همه می گفتیم می خواهیم به جایی برسیم که به مردم خدمت کنیم، چون هر فرد موفقی در دانشگاه باید شخصیت خود را شکل دهد تا بتواند ایستادگی کند.

وی با بیان این که برخی تا حرف می زنی به تو انگ می زنند که ضد ولایت و ضد اسلامی، گفت: در عین حال که نباید در میدان دشمن بازی کنیم نباید در برابر بی عدالتی ها سکوت کرد که چنین فردی ضد مردم و انقلاب است و نیازمند هوشیاری است./936/پ202/ج

ارسال نظرات