۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۶۶۷۰۰
آیت الله سیدان:

ثمره و نتایج خیرخواهانه وقف برای مردم اطلاع رسانی شود

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان اطلاع رسانی به موقع و به جا را یکی از مهمترین عوامل موفقیت اداره اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: باید این نیات خیر و خالصانه به جامعه اطلاع رسانی شوند تا مردم به امر خیرخواهانه وقف تشویق شوند.
ایت الله سیدان آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان از استادان دروس خارج حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در دیدار با رییس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که گزارش های ارائه شده شما نمایانگر توجه مجموعه تان به وظایف مهمی که از نظر شرعی و عقلی در رابطه با موقوفات باید رعایت شود دارد؛ گفت: کاملا مشخص است به آنچه ضرورت دارد، در این مرکز به خوبی توجه شده است.

وی ادامه داد: آیین مقدس اسلام درباره همه آنچه که جامعه انسانی در ابعاد مختلف نیارمند است، برنامه دارد و از این رو این جامعیت از نشانه های حقانیت این مکتب بوده که در آن مساله مسؤولیت در کارهای مختلف و همه آنچه که در ارتباط با انسان است در حد شگفت انگیزی مطرح شده است.

آیت الله سیدان با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، تصریح کرد: انسان ها وظیفه دارند تا مسؤولیت مربوط به آنچه را که بر عهده دارند به خوبی انجام دهند که این تعبیر گویا، رسا و فوق العاده است.

استاد سطوح خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که امیداریم شما در این سمت از اوقاف، نقاط مهم مسؤولیت را در دریافته و عمل کنید، بیان کرد: آیین مقدس اسلام برای تأمین نیازمندی های جامعه برنامه های مهمی را ارائه داده که از آن جمله می توان فهمید وقف می تواند نقش بسزایی در ارتباط با مسائل جامعه داشته باشند.

وی افزود: هنگامی که فردی از اموال خویش گذشته و به سبب پروردگار وقف می کند، هدف کار خیر داشته و اساس کار او نیز حرکت در جهت هدف الهی است و در همه موقوفات نیز باید این تفکر نهادینه شود.

آیت الله سیدان با بیان این که این سنت تأثیرگذار مثبت می تواند در همه اهداف ارزنده جامعه اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم نیات واقفان عملی شده و هر چه بهتر در این باره موفق باشید.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز در اوقاف کارها مستقر شده و بر اساس روال خود به بهترین صورت زمینه دارد، یادآور شد: در این باره هیچ کس مانع شما نبوده که اگر مانع شما نیز باشد، به فضل الهی اساس مملکت در جهت مکتب تشیع قرار داشته و رهبر عظیم الشان اسلامی نیز بارها یاداور شده اند که هر چیز را در جا و موقعیت خود انجام دهید و اینگونه هر مانعی را با موفقیت پشت سر می گذارید.

وی اطلاع رسانی به موقع و به جا را یکی از مهمترین عوامل موفقیت اداره اوقاف و امور خیریه دانست و با بیان این که باید این نیات خیر و خالصانه به جامعه اطلاع رسانی شوند تا مردم به امر خیرخواهانه وقف تشویق شوند، خاطر نشان کرد: متولیان باید بدانند چگونه عمل کنند چرا که بسیاری از اجاره های سابق اوقاف با وضعیت بسیار کم در نظر گرفته شده و امروز بالاخره به صورت سابق دنبال نشود بلکه به تناسب افزایش پیدا کند.

آیت الله سیدان با بیان این که خداوند دوست دارد تا هر کس هر فعالیتی را به خوبی انجام دهد، یادآور شد: همه از ظرفیت های موجود در دسترس، در اجرای نیات واقف به احسن وجه استفاده کنند و با این شرایط امیدوارم زمینه عمل هر روز بیش از گذشته در تصمیمات و عملکردتان فراهم شود./864/202/ب2

ارسال نظرات