۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۶۶۸۶۸
حجت الاسلام شیخ:

حوزه متناسب با روز تولید فکر داشته باشد

عضو کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: تأکید کرد: توقع از حوزه های علمیه این است که تولید فکر و اندیشه متناسب با زمان ها و مکان ها داشته باشد.
مهدی شیخ عضو فراکسیون امید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی ظهر امروز در دیدار آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، تأکید کرد: توقع از حوزه های علمیه این است که تولید فکر و اندیشه متناسب با زمان ها و مکان ها داشته باشد.

وی با تأکید بر تربیت طلاب مستعد برای خدمت رسانی به انقلاب افزود: حوزه ویژگی های مثبتی دارد که درجه نخست آن تربیت محوری است، قداستی که تعلیم و تعلم و استاد دارد بسیار مهم بوده و سعه صدر اساتید قابل توجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که باید اجازه داده شود مه طلاب به راحتی دیدگاه های خود را بیان کرده، نقد کنند و پاسخ بگیرند، اظهار داشت: ویژگی های مثبت حوزه های علمیه باید استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: سرمایه های در حوزه بود با نگرش های جدیدی که ما به ناچار باید به سمت آن ها حرکت کنیم بالاخره باید توسعه آموزشی و زیرساخت ها داشته باشیم، ضعف هایی که حوزه دارد روش مند بودن و مسأله محور بودن است.

حجت الاسلام شیخ با بیان این که ضمن این که باید ضعف ها برطرف شده و مسائلی احیا شود سرمایه ها نباید از دست برود، ابراز داشت: بیشترین انتظاری که جامعه از یک روحانی دارد اخلاق و سلوک درست است که اگر آن را از طلبه ببیند مسائل دیگر را شاید بدون هیچ استدلال و دلیلی بپذیرد.

وی عنوان کرد: کافی است که در سیمای یک روحانی سلوک معنوی، اخلاص و از خودگذشتگی در راه آرمان ها دیده شود که دیگر سؤال نمی کند و دلیل نمی خواهد، اگر ما مجهز به دنیای از علم و استدلال باشیم اما مردم سلوک را نبینند مسلما از ما نمی پذیرند هر چقدر هم استدلال داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی صحبت هایی که شنیده می شود طلبه های جدید در برخی مقاطع آرمان ها و گرایش ها در آن ها دیده نمی شود و آن احترامی که باید به پیشکوستان و اساتید داشته باشند ندارند.

وی اضافه کرد: در این جهت حوزه بخش تهذیب راه انداخته اما باید با سرعت و دقت و برنامه ریزی بیشتری در این زمینه فعالیت کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات