۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۶۹۷۸
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین:

پژوهش و تحقیق سبب ابتکار و خلاقیت طلاب می‌شود

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه طلاب با امر پژوهش از روزمرگی‌هایی که به آن مبتلا هستند خارج خواهند شد، گفتد: طلاب به امر پژوهش باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنند و از آن غافل نشوند زیرا امر پژوهش سبب ماندگاری انسان می شود.
حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین امشب در مراسم آئین بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات حوزه علمیه قزوین برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: توسعه همه جانبه کشور اسلامی در تمامی جهات و زمینه‌ها با پشتوانه علم و پژوهش امکان پذیر است دانشمندان تراز اول در تمام زمینه‌ها چشم انداز گسترده‎ای را در عرصه پژوهش می‌توانند بوجود آورند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استنباط و تبیین هوشمندانه از دین و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و از اهداف حوزه‌های علمیه است افزود: نظریه پردازی و تولید علم در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی به پشتیبانی و حمایت نظام اسلامی نیازمند است تمام این امور مرتبط به پژوهش است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه اصلی‌ترین ماموریت حوزه‌های علمیه را تبیین و توسعه معارف و آموزه‌های دینی دانست و تصریح کرد: نامگذاری این نهاد به حوزه علمیه نشان از ذاتی بودن این ماموریت دارد تولید علم و قدم زدن در مرزهای دانش و گسترش آن فرآیندی جز پژوهش و کاوش نقادانه در یافته‌های علمی و آرا نظری پیشینیان ندارد.


پژوهش و تحقیق موجب ابتکار و خلاقیت طلاب می‌شود

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه طلاب با امر پژوهش از روزمرگی‌هایی که به آن مبتلا هستند خارج خواهند شد اظهار کرد: طلاب به امر پژوهش باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنند و از آن غافل نشوند زیرا امر پژوهش سبب ماندگاری انسان می شود راز ماندگاری و جاوید ماندن قرآن مکتوب بودن آن است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در میان طلاب ابراز کرد: بسیاری از طلاب با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود در عرصه پژوهش توانسته‌اند به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند که پیشبرد این امر نیازمند حمایت جدی مسؤولان مربوطه است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به ساماندهی معاونت پژوهش در استان تصریح کرد: بسیاری از مدارس استان متولی پژوهش نداشتند ما امسال در تمامی مدارس معاون پژوهش قرار دادیم چون در صورت عدم وجود معاون پژوهش در مدارس امر پژوهش تا حد زیادی بی‌رونق خواهد شد.

وی در پایان گفت: فعالیت‌های پژوهش در برخی از مدارس با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است بعضی از مدارس مجهز به سایت پژوهش هستند که از طریق نرم افزارهای پژوهشی کار آموزش را انجام می‌دهند که در نهایت پژوهش‎های برتر به جشنواره راه پیدا می‎کنند و حائز رتبه برتر می‌شوند./873/202/ب3

 

ارسال نظرات