۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۷۴۸۷

تجلیل از مؤثران و متولیان پیاده روی اربعین حسینی در شیراز

مؤثران و متولیان پیاده روی اربعین حسینی درشیراز طی مراسمی و با حضور مسؤولان تجلیل شدند.
تجلیل از مؤثران و متولیان پیاده روی اربعین حسینی در شیراز

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس، با بیان این که برگزاری مراسم اربعین حسینی در شیراز خیره کننده بود، گفت: اربعین حسینی در شیراز جلوه دیگری داشت و چشم تمامی هموطنان را به سومین حرم اهل البیت(ع) در شیراز خیره کرد.

وی یادآورشد: پیاده روی اربعین در شیراز مراسمی بود که چشم تمامی هموطنان را به سومین حرم اهل البیت(ع) در شیراز خیره کرد که حضور پرشکوه هیئات مذهبی و تشکل های مردم نهاد در این برگزاری با شکوه بسیار حائز اهمیت بود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: برگزاری این مراسم ناشی از ابتکار عمل متولیان این مراسم بود و سبب شد اربعین حسینی در شیراز جلوه دیگری داشته باشد.

حجت الاسلام مهرابی تصریح کرد: گرفتن اذن دخول برای ورود به حرم های اهل البیت(ع) نیازمند جاری شدن اشک زائر است و این ویژگی از شرایط استجابت دعا نیز شناخته می شود که امسال تلاش برای برگزاری شکوهمند اربعین حسینی نیز در این راستا بسیار تاثیر گذار بود.

 همچنین در این مراسم معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: پیاده‌روی امسال اربعین یک حماسه بزرگ و باشکوه بود.

حجت‌الاسلام شکرالله دانش افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که امسال به‌وسیله هیات‌های مذهبی انجام شد، هم در داخل استان و هم در بیرون از مرزها شاهد یک حرکت باشکوه همراه با نظم و ترتیب بودیم.

دانش با اشاره به سرگذشت تاریخی کشور عربستان گفت: مهم‌ترین اتفاق تاریخ بشر بعثت پیامبر اسلام بود و با نگاهی

 به تاریخ انبیا به‌ویژه حضرت ابراهیم (ع) متوجه خیرات و برکات این سلاله پاک می‌شویم.

وی ادامه داد:  ایران با روی باز اسلام را پذیرا شد، چراکه مردم این کشور پی به تعالیم ارزشمند اسلام برده بودند و به همین دلیل جنگ نظامی رخ نداد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: برخورد زیبای اهل‌بیت (ع) با ایرانی‌ها نشان‌دهنده اوج محبت آنها بود و علاقه‌مندی مردم ایران به خاندان پیامبر بی‌دلیل نیست.

وی با یادآوری  حضور 27 میلیون نفر جمعیت در پیاده‌روی اربعین به‌ عنوان بزرگ‌ترین آیین در جهان گفت:  این حماسه بزرگ  توسط فعالان مذهبی و فرهنگی کشور رقم خورد./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات