۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۶۸۲۷۹
عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان:

کنار گذاشتن افراد به خاطر ظاهر، رفتاری اسلامی نیست

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این‌که اگر عقیده یا ظاهر فردی را نپسندیم راحت او را کنار می‌گذاریم، گفت: اگر اهل بیت (ع) نیز این‌گونه نگاهی داشتند ما را نیز باید به کناری می‌زدند، همه مردم به زیارت امام رضا(ع) می‌روند و ایشان هیچ فردی را کنار نمی‌گذارند.
عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان، امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این‌که یکی از مسائل و دغدغه‌های امام زمان (عج) مسأله وحدت است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انتظار برای ظهور امام زمان (عج) فراگیر شده است.

وی با اشاره به نامه‌ای که امام زمان (عج) به یکی از یاران خویش می‌نویسند، اظهار داشت: اگر یاران امام زمان (عج) در ایجاد اتحاد و انسجام بین خودشان بکوشند و همچنین وفای به عهد داشته باشند، در ظهور تأخیری به وجود نمی‌آمد و شناخت شیعیان و معرفتشان نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: بنابراین عامل تأخیر ظهور امام زمان (عج) این است که ما نتوانستیم آن وحدت و انسجام لازم را به دست آوریم. گاهی ظاهر و تیپ شخصی را نمی‌پسندیم و به راحتی او را کنار می‌گذاریم، گاهی به دلیل یکسان نبودن نظرهای علمی و کارشناسی او را کنار می‌گذاریم، اگر أهل بیت (ع) نیز این‌گونه نگاهی داشتند ما را نیز باید به کناری می‌زدند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این‌که برای زیارت امام رضا (ع) حتی به کافر نیز اجازه داده می‌شود، ابراز داشت: همه افراد می‌توانند به زیارت امام (ع) بروند و ایشان هیچ فردی را کنار نمی‌گذارند زیرا آن نکته‌ای که باید به آن دقت کرد وحدت و با یکدیگر بودن است.

وی افزود: در جامعه اسلامی اگر دو نفر یکدیگر را نقد ‌کنند ما سریع می‌گوییم که آن‌ها با یکدیگر دشمن هستند که این رفتار بسیار اشتباه است.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان در ضمن بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: رسول خدا (ص) به وحدت بسیار سفارش می‌کردند و می‌فرمودند که اگر شخصی اتحاد و انسجام اسلامی را به خطر انداخت، او را از بین ببرید حتی اگر زیر عمامه من پنهان شده باشد.

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که به ریسمان الهی چند بزنید و از یکدیگر جدا نشوید. امروزه وحدت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنقدر مهم است که در دنیا اتحادیه‌های گوناگونی تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام عزیزی در پایان اظهار داشت: اگر امام زمان (عج) ظهورشان به تأخیر افتاده است به دنبال عامل خارج از خود نگردیم و رفتار و عمل خود را بررسی کنیم./202/862/ب1

ارسال نظرات