۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۲۸۰
امام جمعه آمل:

حمایت از تولید داخلی با جدیت صورت گیرد

امام جمعه ‌آمل با بیان این که حمایت از تولید داخلی با جدیت صورت گیرد، گفت: تمام این حرکات باید اثربخشی خوبی در کشور داشته باشد و ضرورت دارد کارهای بزرگ با نگاه ارزنده ای دیده شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در همایش فعالان و تشکل های صنعت و تجارت برنج مازندران که امروز در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل برگزار شد اظهار داشت: تقویت کشاورزان و رونق دادن به وضعیت برنج ضرورتی مهم و اساسی است.

وی با بیان این که حمایت از تولید داخلی با جدیت صورت گیرد، افزود: تمام این حرکات باید اثربخشی خوبی در کشور داشته باشد و ضرورت دارد کارهای بزرگ با نگاه ارزنده ای دیده شود.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: نیاز است در راستای توسعه صنعت برنج اهتمام ویژه و شایسته ای وجود داشته باشد و بتوانیم در راستای ترویج و گسترش جایگاه این محصول مهم کوشا باشیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: ضرورت دارد بتوانیم محصول برنج را مانند پسته و زعفران تبدیل به ارگانیک کنیم تا سطح قیمت آن افزایش پیدا کند که دستاوردهای خوبی دارد.

وی با بیان این که دین مبین اسلام با ثروت و تجارت مخالف نیست، گفت: نیاز است برنج ایرانی و مازندرانی را در سطح جهانی مطرح و معرفی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت اساسی استفاده شایسته ای صورت دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: ضرورت دارد نگاه ویژه ای نسبت به توسعه جایگاه برنج داشته باشیم که حمایت از تولید داخلی می تواند برکات و دستاوردهای ویژه ای برای کشور و منطقه داشته باشد.

امام جمعه آمل ادامه داد: با راه اندازی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران باید نگاه ها عوض شود که برنجی با این قیمت در برابر زحمات کشاورزان بسیار ناچیز و ارزان است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای حمایت از محصول برنج و کشاورزان توجه و نگاه ویژه ای وجود داشته باشد که این عزیزان زحمات و تلاشهای ویژه ای صورت می دهند و اهتمام والایی در تولید داخلی دارند.

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل در این همایش با بیان این که مهم ترین مرکز برنج در استانهای شمالی است، گفت: مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران می تواند به بزرگترین پایانه صادراتی برنج در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

وی اظهارداشت: ضرورت دارد بر برنامه ریزی و مطالعه درست در راستای اجرای پروژه مهم و اساسی گام برداشته شود که 90 درصد فاز نخست پروژه به مرحله اجرایی رسیده است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: ساخت چنین مرکزی می تواند در راستای حمایت شایسته از کشاورزان اثرگذاری والایی داشته باشد که باید از این فرصتها و ظرفیتها نهایت بهره گیری صورت گیرد.

منفرد تصریح کرد: آمل مرکز و پایتخت برنج منطقه است که باید تلاش کنیم در راستای حمایت از کشاورزان نهایت استفاده را انجام دهیم و استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم.

ابراهیم یعقوبی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این مراسم گفت: ظرفیت های خوبی در امر صادرات در مازندران وجود دارد که با بررسی هایی که صورت گرفت هنوز نتوانستیم خوب در امر صادرات ورود پیدا کنیم.

وی با قدردانی از دست اندرکاران پایانه صادرات برنج ایران افزود: در غرب مازندران شاهد راه اندازی پایانه گل و صنایع تبدیلی و پایانه گل و گیاه در جویبار و مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل هستیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تاکید کرد: ضرورت دارد این مرکز فراگیر شود و باید یک کار هم اندیشی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وی سوغات اصلی مردم مازندران را برنج اعلام کرد و یادآورشد: اگر برنج سوغات مازندران است باید ظرفیت سازی، فرآوری و برند سازی صورت گیرد که متاسفانه هنوز نتوانستیم برای ظرفیت سازی گامهای خوبی برداریم.

گفتنی است، حمایت از تولید داخلی ضرورتی مهم و اساسی است تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نام گذاری شده است گام های شایسته ای در این مسیر برداشته شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات