۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۸۹۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ازدواج عامل اساسی تحکیم بنیان خانواده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ازدواج عامل اساسی تحکیم بنیان خانواده است و این پیوند آسمانی زمینه ساز کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود.
استاد حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام داریوش عشقی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش ازدواج آسان و پایدار در شهرستان شازند، گفت: ازدواج در آیین اسلام راهی به سوی استحکام بنیان خانواده و چارچوبی برای دست یابی به فرجامی نیک است.

ازدواج زمینه ساز کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ازدواج عامل اساسی تحکیم بنیان خانواده است و این پیوند آسمانی زمینه ساز کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با اشاره به مخاطرات دوستی‌های پیش از ازدواج بیان داشت: دوستی های پیش از ازدواج آفت‌های زیادی دارد که یکی از این آفت ها کاهش عشق و علاقه و بروز محبت در بین آنان است.

رعایت حقوق همسران مبتنی بر کرامت انسانی

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: شواهد عینی نشان می‌دهد که زن و مردی که پیش از ازدواج با یکدیگر ارتباط و پیوند عاطفی داشته اند، با ناهنجاری هایی مواجه می شوند و آرامش فراگیر در زندگی مشترک آنان حکمفرما نیست.

حجت الاسلام عشقی با اشاره به رعایت حقوق همسران مبتنی بر کرامت انسانی افزود: اگر در زندگی زناشوئی تمام نیازهای مادی فراهم شود و در مقابل، کرامت انسانی نادیده گرفته شود، هیچ گاه احساس خوشبختی، آرامش و امنیت حقیقی به دست نخواهد آمد.

کارشناس مسائل تربیتی خانواده با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زندگی‌های کنونی و زنان و مردان متاهل ناشی از ازدواج غلط است، گفت: زندگی موفق در پناه ازدواجی موفق، و ازدواج موفق در گرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.

حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگوهای زندگی

استاد حوزه و دانشگاه نقش خانواده در ازدواج آسان جوانان را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: خانواده ها می توانند با روشنگری و هدایت فرزندان زمینه ساز پیوندهای مبارک آسمانی باشند.

حجت الاسلام عشقی افزود: ازدواج آسان به معنای انتخاب آسان نیست بلکه باید در انتخاب دقت نظری بیشتری به خرج داد.

کارشناس مسائل تربیتی خانواده با بیان اینکه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگوهای زندگی هستند افزود: جوانان با الگو پذیری از سیره ائمه اطهار (ع) می توانند طعم خوشبختی را احساس کنند و ازدواج آسان و بادوام با تکیه به روش زندگانی بزرگان دین، در جامعه قابل ترویج است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از تعدادی از زوج های جوان شرکت کننده در این همایش تجلیل شد./842/101/ب2

ارسال نظرات