۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۸۹۳۵

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

برگزاری نشست تحلیل مسابقات بین المللی قرآن کشورهای روسیه، ترکیه وکرواسی، مشترک بودن وقف به عنوان سنت حسنه بین شیعه وسنی و برگزاری جشن «شمس العرب» در بوشهر، بخشی از اخبار سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،  مر کز امور قرآنی این سازمان نشست بررسی و تحلیل مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورهای روسیه، کرواسی و ترکیه  را در راستای  شناخت کمی و کیفی مسابقات بین المللی  سایر کشورها، ارزیابی  آیین  نامه ها و قوانین اجرایی مسابقات بین المللی در سایر کشورها و برنامه ریزی بهتر و دقیق تر جهت آماده سازی افراد برای اعزام به این مسابقات  بر گزار می کند.

بر اساس این گزارش این نشست روز دوشنبه 6 دی ماه در  ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

مشترک بودن وقف به عنوان سنت حسنه بین شیعه وسنی

حسین شرافتی راد فرماندار تایباد اظهار داشت: از نظر اسلام وقف راه گشایی برای رفع محرومیت های مادی و معنوی جامعه و یادگار جاودانه ای از کرامت انسان برای پیوند با پروردگار بوده و در رفع بسیاری از مشکلات مؤثر است.

وی با بیان اینکه شهرستان تایباد با توجه به حساسیت جغرافیایی و بنا بر سرعت کم در پیشرفت این منطقه با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است، اظهارداشت: با همت مردم شهرستان و نگاه ویژه نیک اندیش خیرین و از طریق سنت حسنه وقف می توان شاهد توسعه و افزایش فضاهای آموزشی، احداث بیمارستان و تجهیز آن، راه اندازی کارخانه و ایجاد شغل، رفع مشکل فقر و عمران و آبادانی در این منطقه بود.

شرافتی راد بیان کرد: برای واقف شدن دیگر نیاز به مال زیاد نیست، می توان با تشکیل تعاونی در قالب خانوادگی، دوستانه، مدرسه، دانشگاه، و... با هزینه حداقلی با ایجاد وقف جمعی در یک کار خیر سهیم شدو ضمن بهره جستن از معنویات این امر مهم، در همدلی و انسجام و نزدیک شدن دلها نقش مؤثری داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی وقف، مسئولان و به ویژه رابطان مذهبی باید با یک برنامه ریزی درست، افکار عمومی را به سمت وقف سوق دهند.

فرماندار تایباد گفت: مسائل وقف تنها بر عهده اداره اوقاف نیست، تمام ارگان های دولتی و خصوصی باید برای این امر مهم اوقاف را همیاری کنند.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت فرهنگ قرآنی آموزش و پرورش باید بنا به فرمایش رهبری در خصوص تربیت حافظ، اداره اوقاف را یاری کند.

وی در پایان از شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف شهرستان تقاضا کرد تا بیشتر به فکر آبادی مزار مولانا باشند، بقعه ای که به علت عدم توجه روز به روز خراب تر می شود، و این در صورتی است که مردم توقع دارند هر چه زودتر این مکان تبدیل به محلی زیبا برای گردشگران و اهالی شهرستان شود.

برگزاری جشن «شمس العرب» در بوشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخيريه استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته وحدت در ۴۰ بقاع شاخص و آستان مقدس امامزادگان این استان برنامه ویژه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مراسم مرکزی جشن «شمس العرب» حضرت محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان حضرت جعفر صادق(ع) از سوی این اداره‌کل و هیئت‌امنای مسجد کوی امامزاده، شامگاه جمعه، ۲۶ آذرماه، ساعت ۱۸ در صحن آستان مقدس امامزاده عبدالمهيمن(ع) برگزار می‌شود.

تکریم از سادات خادم آستان‌های مقدس

وی ادامه داد: سخنرانی معرفتی با هدف ترویج فرهنگ «قرآن، عترت، وقف»، مولودی‌خوانی مداحان، ایستگاه آموزش نماز و احکام، مسابقه کتابخوانی ویژه کودک و نوجوانان، ختم صلوات، مسابقه پیامکی، تکریم از سادات خادم آستان های مقدس بخشی از برنامه‌های بقاع متبرکه در این جشن‌های مردمی است.

اعزام 150 نفر بوشهری به سومین دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن قم

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخيريه استان بوشهر به تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل پرداخت و گفت: تعداد ۱۵۰ نفر فعال قرآنی استان بوشهر را در دی‌ماه سال‌ جاری به مدت یک هفته جهت شرکت در مرحله نخست کلاس‌های سومین دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم به شهر مقدس قم اعزام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره آموزشی صادر می‌شود، اضافه کرد: دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا، سن بالای ۱۸ سال، حداقل محفوظات پنج جزء، داشتن معرفی‌نامه آموزشی از مؤسسات قرآن و عترت از شرایط بهره‌مندی از این دوره است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان یادآور شد: سهمیه اعزام استان بوشهر در سال گذشته در دومین دوره آموزشی طرح تربیت مربی حافظ قرآن تعداد ۳۵۰ نفر بود که در مرحله دوم کلاس‌های سومین دوره آموزشی این طرح در شهر قم تعداد ۲۰۰ نفر مجدد اعزام خواهیم کرد.

برگزاری همایش وحدت با حضور ائمه جماعات و بانیان مساجد اهل سنت در کنگان

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: همایش وحدت با حضور ائمه جمعه و جماعات و بانیان مساجد اهل سنت در شهرستان کنگان، پنجشنبه 2 دیماه ساعت 8:30 در محل سالن اجتماعات ارشاد این شهر برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه همایش فوق از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر و با مشارکت این اداره کل تشکیل خواهد شد، افزود: گفتمان وحدت و دشمن شناسی، تجلیل از ائمه جمعه و جماعات و بانیان مساجد اهل سنت، تشکیل هیئت اندیشه ورز در حوزه پژوهش های علوم قرآنی با محوریت علمای اهل سنت از دیگر برنامه های این همایش می باشد.

احیای موقوفات و بقاع متبرکه بصورت جدی در اوقاف دنبال می‌شود

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در نشست صمیمی با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود، اظهار کرد: بهترین معرفی، عملکرد افراد است و مدیران بر اساس عملکرد، روحیه انقلابی و جهادی انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه باید در کارها جدی باشیم، افزود: انگیزه انقلابی و جهادی باید در مجموعه اوقاف مازندران و ادارات شهرستانها ساری و جاری باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه اوقاف بدون روحیه انقلابی و جهادی در کارها موفق نمی شود، ادامه داد: نگاه جهادی و انقلابی در بدنه سازمان اوقاف جدی گرفته شده است.

این مسئول موفقیت های بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه را به پشتوانه روحیه انقلابی آن دانست و تصریح کرد: احیای موقوفات و بقاع متبرکه بصورت جدی در بدنه ادارات اوقاف شهرهای مازندران دنبال می شود.

علیزاده بر اجرای امینانه نیت واقف تاکید کرد و افزود: فعالیت کارکنان ادارات اوقاف بصورت دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرد و در این راستا همه موظف هستند تمامی برنامه های ابلاغی را به درستی عملیاتی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: افتخار اوقاف این است که زیر چتر ولایت و اهل بیت در حال خدمت رسانی به مردم است./1325/303/ب3

 

 

 
ارسال نظرات