۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۶۹۰۲۱
آیت الله اعرافی:

حقوق های نجومی یک ننگ است

آیت الله اعرافی از آمادگی حوزه های علمیه و جامعه المصطفی برای همکاری فرهنگی با کمیته امداد خبر داد و مقوله فرهنگی و خدمت رسانی فرهنگی را یک راهبرد و استراتژی مؤثر دانست.
 آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار با پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن قدردانی از تلاش های این مدیر اظهار داشت: هویت کمیته امداد باید یک هویت اسلامی و انقلابی است که این هویت باید حفظ شود، چراکه کمیته امداد هم راستا با نهادهایی همچون بسیج و جهاد سازندگی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور کمیته امداد را یک نظریه انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: اصول و عقایدی در این نهاد است که باید استخراج شده و مورد استفاده قرار گیرد و کمیته امداد این ظرفیت را دارد همچنان که تجربه کاری کمیته امداد در دیگر کشورها نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اعلام آمادگی حوزه علمیه و جامعه المصطفی در همکاری با کمیته امداد، عنوان کرد: دستگیری از نیازمندان یک کار بشری است و باید بکوشیم تا این فرهنگ را گسترش دهیم، چراکه عنصر و مؤلفه امدادگری، غمخواری و دستگیری نیازمندان جزو اصول اساسی حوزه و روحانیت است و باید تلاش کنیم این ویژگی ها حفظ شود و از سوی دیگر روحانیت نیز در کنار کمیته امداد باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت همراهی مجموعه کمیته امداد با مساجد و حوزه های علمیه گفت: کمیته امداد کانون های فرهنگی و نگاه های فرهنگی دارد که این حرکت مبارکی است و مقوله فرهنگی و خدمت رسانی فرهنگی یک راهبرد و استراتژی مؤثری است و حوزه نیز آماده همکاری است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به راه اندازی مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س) گفت: حوزه آماده همکاری با کمیته امداد برای ارائه خدمات فرهنگی است بویژه در موضوع فقه و اخلاق امداد باید کمیته امداد آن را دنبال کرده و مقالات و نظریه های اسلامی استخراج شده در مورد آن را استفاده کند.

وی همچنین بر هماهنگی نهادهای امداد رسان تأکید کرد و گفت: در این زمینه دستگاه هایی وجود دارد که باید با هم هماهنگی بیشتری داشته باشند و مسئولان امر باید تلاش کنند، همچنین توانمند سازی مددجویان از دیگر مسائلی است که در کمیته امداد دنبال می شود و ما نیز تاکید بر این مسأله داریم که باید این رویکرد در جامعه اجرایی شود.

آیت الله اعرافی در ادامه این دیدار به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع در شورای انقلاب فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت ولی به هرحال باید مراقب بوده تا این آسیب ها در جامعه از بین برود و از جمله یکی از مسائل مهم، حاشیه نشینی مردم است که این موضوع باید توسط مسؤولان برطرف شود.

وی تأکید کرد: مسائل اقتصادی نیز مسأله مهمی است و باید برطرف شود، موضوع حقوق های نجومی یک ننگ است که باید برطرف شود، بانک ها باید در جایگاه درست قرار گرفته و یک واسطه باشد که بتواند به درستی خدمات رسانی کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان به جایگاه قم اشاره کرد و گفت: قم نه تنها خدمات ملی بلکه خدمات بین المللی ارائه می دهد و این خدمت برای همه کشور است که باید به قم نگاه ویژه شود و ادارات قم باید به صورت ممتاز دیده شود که البته در کمیته امداد این نگاه وجود دارد که قدردانی می کنیم./1330/پ203/ج

ارسال نظرات