۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۲۵۹

همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد برگزار شد

همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در محل تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
همایش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، «همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد مقدس» شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در محل تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در ابتدای این همایش با توجه به اهمیت نماز صبح، از اقامه 460 مسجد در جهت اقامه نماز صبح در مشهد خبر داد.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد با حضور بیشتر امامان جماعت در مساجد و فعال نمودن زمینه آموزش باید زمینه مخاطبان بیشتری را فراهم کند، گفت: دشمن نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده است و یکی از مناسبترین روش ها و مکان هایی که می تواند جوانان را ترغیب و مجذوب کند مساجد است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ایجاد تفاهم نامه با مدیر کل آموزش و پرورش استان را از دیگر برنامه های مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان دانست و ادامه داد: برنامه هایی با حمایت های تولیت استان قدس رضوی در نظر گرفته شده و در حال انجام است که امیدواریم در این قسمت خدمات خوبی نیز انجام گیرد.

 

وی همچنین به تقویت نقش خدمتگزاری در بین امامان جماعت مساجد اشاره کرد و افزود: اخلاق نبوی و روحیه مداری می تواند برکات خوب و اثر گذاری مفیدی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد داشته باشد.

 

حجت الاسلام وفایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مباحث فتنه از گذشته بوده و امروز هم هست و در آینده هم خواهد بود، اظهار داشت: یکی از مسائلی که از فتنه جلوگیری می کند بصیرت است و بصیرت افزایی دینی، کار اصلی روحانیت و امامان جماعت است.

 

وی در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه، موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه‌ قدرت‌های جهانی است، گفت: دشمن می خواهد با حیله گری و لبخند زدن صاحب خانه را خلع سلاح کند و روحانیت و بزرگان نقش بسیار مهمی در جهت روشنگری مردم و جوانان دارند./859/202/ب

 

 

ارسال نظرات