۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۳۸۵
امام جمعه بجنورد:

علم توأم با معرفت و معنویت، انسان‌ساز است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تنها فراگیری علم کفایت نمی‌کند، گفت: درواقع علم همراه با معرفت، دیانت و معنویت انسان‌ساز است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با دانش آموزان مدارس صدرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران نهاد تبلیغات اسلامی و دانش‌آموزان دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی صدرا، با اشاره به مجموعه آموزشی و معرفتی صدرا در استان، افزود: عمق‌بخشی به آموزه‌های دینی ازجمله رسالتهای اصلی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: این مدارس باید پلی از آموزش و پرورش به حوزه علمیه باشند و پیوند بین این دو نهاد را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید رویکرد متولیان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا طی کردن مقدمات و کسب آمادگی ذهنی برای ورود به حوزه علمیه و برخورداری دانش‌آموزان از تجربه هر دو نهاد باشد تا وقتی وارد جامعه می‌شوند با دو بال دانش و معرفت و کمال به مردم خدمت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس صدرا باید کادرهای آموزشی آینده باشند و هرکدام از آنها صدها نفر را تربیت کند؛ زیرا کادرسازی برای نظام اسلامی مهم‌ترین رسالت این مدارس است.

وی با اشاره به اهمیت کادرسازی در نظام اسلامی و تلاش دانش‌آموختگان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، افزود: باید به همت این دانش‌آموزان معارف اسلامی به‌اندازه‌ای در جامعه افزایش یابد که مجالی برای عرض اندام منکرات وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر شمار مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور افزایش یافته و محصلان این مدارس متدین و باحجاب باشند بدون شک این مدارس می‌توانند جلوی بسیاری از منکرها را بگیرند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: باید برای ارتقای آگاهی علمی و دینی تلاش کرده و در این زمینه شاکر باشیم اما هیچ‌گاه قانع نباشیم.

وی با تأکید بر عمق‌بخشی به آموخته‌ها در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، خطاب به دانش‌آموزان، ادامه داد: در کنار دروس عادی، کتابهای شهید مطهری را بخوانید تا بتوانید به شبهات دینی پاسخهای مستدل و مناسب بدهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دانش‌آموزان مدارس صدرا کادرهای تربیتی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آینده کشور هستند؛ ازاین‌رو باید برای تربیت دیگران آماده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه همه خوبیها علم نیست، خاطرنشان کرد: تنها فراگیری علم کفایت نمی‌کند؛ چراکه علم همراه با معرفت، دیانت و معنویت انسان‌ساز است./9314/202/ب3

ارسال نظرات