۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۰۵۷۸
استاد حوزه علمیه:

فتنه 88 سقیفه ای دیگر بود

مدرس کشوری جنگ نرم گفت: فتنه 88 سقیفه ای دیگر، اجتهاد در مقابل نصّ، تقابل آشکار و مستقیم با اندیشه اسلامی و قرآنی ولایت فقیه بود و در واقع فیلمی زشت و غیر هنری با سناریو و کارگردانی آمریکا و هنرمندی و بازیگری سران فتنه بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی کارشناس مذهبی و مدرس کشوری جنگ نرم

حجت الاسلام سید رضا موسوی کارشناس مذهبی و مدرس کشوری جنگ نرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در تشریح فتنه 88 عنوان داشت: فتنه 88 سقیفه ای دیگر، اجتهاد در مقابل نصّ، تقابل آشکار و مستقیم با اندیشه اسلامی و قرآنی ولایت فقیه بود و در واقع فیلمی زشت و غیر هنری با سناریو و کارگردانی آمریکا و هنرمندی و بازیگری سران فتنه بود.

وی در رابطه با لزوم روشنگری در زمینه فتنه ها بیان داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فتنه حادثه ای غبار آلود است به گونه ای كه انسان نتواند دوست را از دشمن تشخيص دهد و دريابد كه اين فتنه از كجا تحريك می شود از این رو باید فتنه ها را با روشنگری خاموش كرد، زيرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه انگيز كوتاه می شود.

حجت الاسلام موسوی در باب لزوم برخورداری از عقل سیاسی اظهار داشت: اگر دانشمندترين دانشمندها باشیم اما فهم سياسى نداشته باشیم دشمن با کمترین چیزی مى‌تواند ما را مجذوب خود كرده و در جهت اهداف خودش قرار دهد همانگونه كه نبود تحليل سياسى در مردم سبب شکست امام حسن مجتبى(ع) شد و فتنه‌ خوارج را به ‌وجود آورد که امام علی (ع) قدرتمندترين آدم تاريخ را آن‌گونه مظلوم كرد.  

وی در رابطه با علل پيدايش فتنه خاطر نشان کرد: پيروى از هوا و هوس ها و بدعت گذارى در دين علل پیدایش فتنه هستند چنانکه امام علی (ع) در خطبه 50 نهج البلاغه فرمودند: نقطه شروع فتنه ها متابعت از هواهای نفسانی و بدعت گذاری در دين است در اين هنگام با كتاب خدا مخالفت شده و پيروی از كسانی می شود كه مرد خدا نيستند و در جایی دیگر فرمودند: شروع هر فتنه ای حبّ دنیا است.

این مدرس کشوری جنگ نرم در رابطه با اساس فتنه ابراز داشت: رئوس اندیشه لیبرال های دیروز و امروز اساس فتنه است چنانکه دین را از سیاست جدا می دانند، مخالفت با اصل مسلم قرآنی(امر به معروف و نهی از منکر) دارند، اباحیگری و بی بندوباری را با شعار آزادی ترویج می دهند، از غرب به عنوان تنها راه پیشرفت تقلید می کنند، قوانین بشری رابه جای اسلامی حاکم می دانند، بر فرهنگ ایرانی به جای اسلامی تکیه می کنند، آبادانی و ترقی ظاهری را با شعار توسعه اقتصادی مطرح می کنند، بسیج را به تندروی و افراط متهم می کنند، از برخی مبانی فکری انقلاب اسلامی به خاطر رضایت نظام سلطه می گریزند، سازش با زورمداران(آمریکا و دنیای استکبار) را اصلی اجتناب‌ناپذیر معرفی می کنند و اندیشه مقاومت را غیرعقلانی می‌دانند.

وی با اشاره به نقش مؤثر مردم در خنثی سازی فتنه ها، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند که آمریکایی ها در سال 88 به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ایران نیز اجرا کنند و با برجسته سازی اقلیتی که رأی نیاورده بود و با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه انتخابات را به هم بزنند اما انقلاب و کودتای رنگی آنها در ایران با حضور مردم شکست خورد هرچند دولت امریکا تا آنجا که توانست از آن حوادث حمایت کرد اما حضور به موقع مردم در صحنه نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: پایه ایدئولوژیک فتنه 88 در لندن شکل گرفته بود چراکه پایه گذاران آن در انگلستان تحصیل کردند و پایه ایدئولوژیشان در آنجا شکل گرفته بود از این رو آیت الله مصباح معتقدند: شايسته است عده‌ای برنامه‌های مطالعات راهبردی و استراتژيك انگلستان را مطالعه كنند تا به صورت مستند مشخص شود دشمن از كجا قصد نفوذ دارد چرا که ريشه تفكر بسياری از كسانی كه در آنجا تحصيل كرده‌اند به يكديگر شباهت دارد و چه بسا اين مسأله از راه‌های نفوذ دشمن برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی است هرچند اين اشخاص متوجه اين مسأله نيستند. 

وی تشریح کرد: فتنه 88 از آن جهت که همراه با مبارزه سیاسی، کارشکنیهای دیپلماتیک، تحریمهای سیاسی، تحریم های اقتصادی، نفوذ در ارگانهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی، ایجاد شورش داخلی، حمایت از مخالفان نظام، ایجاد هرج و مرج داخلی بود، جنگ نیمه سخت بود و از آنجا که با جنگ روانی، شایعه سازی و نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به مسؤولان نظام، ترویج فساد و فحشاء و بی بند و باری، نفوذ در مراکز علمی و دانشگاهی(در اساتید و دانشجویان)، تحقیر فرهنگ و ارزشهای اسلامی، فریب، شخصیت سازی کاذب، جریان سازی وابسته، سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان نظام، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده خود و نظام اسلامی همراه بود، جنگ نرم بود پس می توان آن را از جمله جنگهای نرم و نیمه سخت دانست. 

حجت الاسلام موسوی خواص جامعه را در برخورد با فتنه 5 دسته دانست و تصریح کرد: گروه اول افراد در خط ولایت و اهل بصیرت و صبر هستند و گروه دوم تندروها و اهل ضعف صبر، گروه سوم عقب مانده ها و متأخرين و اهل ضعف بصیرت هستند و گروه چهارم ساکتین در فتنه و بی بصيرت ها و مردودین هستند و آخرین گروه سران فتنه یا همان بازیچه های داخلی نظام سلطه هستند.

وی ادامه داد: گروه پنجم جماعتی از مدعیان همیشگی و دروغین جمهوریت نظام بودند که در ماجرای فتنه به مقابله با قانونی برخاستند که قبل از انتخابات 88 همه چیز را تنها در چارچوب آن قابل دفاع عنوان می کردند؛ ایشان به هر کاری برای رسیدن به اهداف پلیدشان دست زدند و از ذبح کردن شعارهای اصلی نظام و حتی جسارت به عکس امام (ره) نیز دریغ نکردند و این گروه کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا به خیام عزای حسینی حمله ور شده و نهایتا در 9 دی و 22 بهمن 88 توسط همان جمهوریت (مردم مؤمن و حسینی) حذف شدند.

این مدرس جنگ نرم با تاکید بر اینکه فتنه 88 ناگهانی نبود بلکه از پیش طراحی شده بود، گفت: فتنه بزرگ از قبل با هدف توهمی حذف نهضت امام خمینی(ره) برای تغيير در سياست ها و جهت گيری ها و تغيير در برخی اصول و مبانی نظام  به وسیله خروج از قانون و عبور از حكم رهبری و بكارگيری  ظرفيت های داخلی و خارجی (از جمله ايجاد اغتشاش) طراحی شده بود.

وی اشاره کرد: صدور بيانيه های تند مجمع روحانيون مبارز و موسوی و خاتمی و سازمان مجاهدين و دعوت مردم به راهپيمائی و ادامه اعتراضات بعد از خطبه های 88/3/29 از سوی مقام معظم رهبری، بهترين سند عبور جريان فتنه از حكم رهبری است.

حجت الاسلام موسوی در پایان تاکید کرد: باید بدانیم همه این مطالب نشان می دهد بصیرت و هوشیاری مردم در کنار ولایت مداری آنان می تواند سبب موفقیت ملت اسلامی باشد./302/9703/ب1

ارسال نظرات