۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۸۵۵
استاد دانشگاه:

انسان منتظر هرگز به دشمن ظالم لبخند نمی‌زند

استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز لبخند زدن به دشمنان نظام بدترین عمل است، گفت: اعمال و رفتار آمریکا در منظقه نشان از ظلم و ستم آن دارد زیرا به خاک و خون کشاندن مردم بی دفاع تنها با ظلم و ستم محقق می‌شود.
منتظران ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، پنجشنبه شب در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری برگزار شد، اظهار داشت: دنیا مزرعه آخرت است انسان باید در این دنیا با انجام اعمال نیکو آخرت خود را به بهترین شکل رقم بزند.

وی در تبیین وظایف انسان منتظر، گفت: فرد منتظر باید زمینه ساز ظهور و دشمن ظلم و ظالم باشد انسان منتظر هرگز لبخندش برای دشمنان و خشمش برای دوستان اهل بیت(ع) نیست.

نیکنام ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) با دوستان حق مهربان و با دشمنان خدا خشن بودند؛ امروز لبخند زدن به دشمنان نظام بدترین عمل است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ظلم و ستم شیطان بزرگ، گفت: اعمال و رفتار آمریکا در منظقه نشان از ظلم و ستم آن دارد زیرا به خاک و خون کشاندن مردم بی دفاع تنها با ظلم و ستم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی حق ظلم کردن را ندارد و ظلم از هر سو که بیاید مبغوض است، عنوان کرد: ظلم و جور زمینه سقوط انسان را از کرامت انسانی به پایین‌ترین درجه حیوانیت فراهم می‌کند، انسان منتظر نه تنها ظلم نمی‌کند بلکه هرگز در لوای پرچم ظلم نیز قرار نمی‌گیرد که در برابر ظلم سکوت کرده و آزادگی خود را فراموش کند.

نیکنام درباره اینکه اگر انسان در برابر ظلم سکوت کند خود در انجام آن ظلم شریک است، بیان داشت: انسان باید تمام اعمال خود را برای رضای حضرت حق انجام دهد و ایستادگی در برابر ظالم نیز بر همین مبنا تعریف می‌شود. 

این استاد دانشگاه با تأکید به اینکه انسان منتظر در راستای تقویت حکومت الهی گام بر می‌دارد، گفت: بی حرمتی به دیگران خارج از خصوصیات یک منتظر حقیقی است زیرا بی حرمتی و آبرو بردن یک مؤمن خود ظلمی بس بزرگ و مورد مذمت حضرت اقدس الهی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظلم و ستم سبب بسته شدن درهای رحمت الهی و استجابت دعا می‌شود، صله رحم و رعایت حال همسایه از دیگر ویژگی های انسان منتظر به شمار می‌رود./813/202/ب2

ارسال نظرات