۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۷۱۸۵۷
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

فرامین رهبری حتی از قانون اساسی برای ما مهم‌تر است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: ما در کار خود باید بکوشیم فرامین مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، فرامین رهبری حتی از قانون اساسی برای ما مهم‌تر است، ما نباید کشتی کشور را سوراخ کنیم زیرا کل کشور غرق می‌شود، ما ناخدای خوبی چون مقام معظم رهبری داریم که ما را به خوبی هدایت می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید صبح امروز در دومین همایش فصلی مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثاگران که در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای پرداخت معوقات به کار گرفته‌ایم، اظهار داشت: تا به امروز 570میلیارد معوقات سال90 بنیاد را پرداخت کردیم و سال 95 و 94 هم تسویه شده است و تنها معوقات سال 92 و 93 مانده است که آن هم در تلاش هستیم تا تسویه شود.

وی ادامه داد: قانون جامع خدمات انجام شد و 80درصد آن به پایان رسیده است، اما متاسفانه برخی جنجال درست می‌کنند که رئیس بنیاد چرا کاری نمی‌کند، بنده نمی‌دانم تا کجا باید پیش بروم، ما هر چه در توان داریم می‌گذاریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا کل قوانین بنیاد را اجرایی کنیم اما این امر به شرطی رخ می‌دهد که تامین مالی بشویم، ما به استان‌ها دستور دادیم هر کاری برای ایثاگران بخواهد انجام دهند مشکلی ندارد و خدمات را باید افزایش دهیم اما همه این موارد در گرو تامین مالی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی یادآور شد: بررسی کارها و خدمات استانداری بنیاد شهید نشان می‌دهد که تنها 5استان به نمره مورد نظر ما نرسیدند ولی در همه استان‌ها اداره بنیاد برتر بوده است، برترین دستگاه شناخت شدن در روز شهید رجایی و دولت برای ما یک افتخار است و این نشان می‌دهد که بنیاد شهید در همه موارد خوب عمل کرده است

وی افزود: امسال یکی از سال‌های کاری عجیب برای بنیاد بود زیرا با موضوع شهدای منا و شهدای مدافع حرم مواجه بودیم که خداروشکر به بهترین شکل برنامه‌های مختلفی را اجرا کردیم، این امر تا جایی خوب بود که در بحث سالگرد شهدای منا مقام معظم رهبری از بنیاد رضایت کامل را داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در شرایط سخت کار انجام دادن هنر است، خاطرنشان کرد: ما اگر تمام امکانات را در دست داشته باشیم و کاری کنیم اتفاقی نیافتاده است زیرا به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، اما باید دقت کرد که با دست خالی کاری کردن ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ابراز داشت: بنیاد در بحث اشتغال مشکل دارد، ما تا جایی که توانستیم فرزندان ایثارگران را به عنوان نیرو به بنیاد تزریق کرده‌ایم اما تا جایی که قانون این اجازه را به ما داده است استخدام کردیم، اما این درحالی است که روز به روز به تعداد نیروهای که پشت صف اشتغال بنیاد هستند اضافه می‌شود، زیرا فرزندان شهدا و جانبازان در حال گرفتن مدارک تحصیلی خود هستند اما ظرفیت استخدام نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بیان کرد: بودجه امسال بنیاد افزایش پیدا کرد اما بنیاد علیرغم پرسنل هزینه‌های ایثارگران را نیز پرداخت می‌کند، ما با وجود همین وضعیت در بخش درمان باید اقدامات بهتری انجام دهیم، زیرا سن جانبازان رو به افزونی بوده و نیازمند درمان با شرایط بهتری هستند، ما الان نیاز به کمک داریم تا بتوانیم در بحث درمان و بیمه که خیلی مشکل وجود دارد بهتر عمل کنیم.

وی با شاره به اینکه خدمت به ایثارگران عبادت است، تصریح کرد: بحث درمان حتی از اشتغال هم مهم‌تر است، البته بحث فرزندان حزانتی نیز باید در کنار درمان و اشتغال مدنظر قرار گیرد، برخی فرزندان شهید پس از شهادت با ازدواج مادرشان با شخص دیگری دچار بلاتکلیفی شدند و باید به شرایط آنها رسیدگی کرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از مشکلات اخیر ما با فضای مجازی است، در این فضا با ایجاد یک موضوع ساختگی و یا یک مصاحبه با شخصی غیر مسئول توقع و انتظارات ایثارگران را بی جهت بالا می‌برند و این باید سریع از سوی مسئولین بنیاد با صحه صدر در استان‌ها پاسخ داده شود و نگذارید اذهان عمومی نسبت به موضوعات بی‌پاسخ بمانند.

وی افزود: تعامل با مسؤولان در ارگان های مختلف همیشه باشد، در استان ها با نماینده دولت، نماینده مجلس، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه تعامل داشته باشید، جناحی با موضوعات برخورد نکیند زیرا ایثاگران آسیب می بینند، وعده بی جهت به ایثارگران ندهید که نتوانید آن را عملی کنید، صرفه جویی را با مشکل بودجه ای که داریم رعایت کنید در اصل به موارد که رهبری در مورد اقتصاد مقا.متی گفتن گوشفرا دهید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: روز شهدا امسال باید به نحوه احسن برگزار شود، همچنین در 22بهمن باید عملکرد خوبی داشته باشیم، اتحاد و انسجام میان ایثارگران باید برقرار شود، ما در کار خود باید بکوشیم فرامین مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، فرامین رهبری حتی از قانون اساسی برای ما مهم‌تر است، ما نباید کشتی کشور را سوراخ کنیم زیرا کل کشور غرق می‌شود، ما ناخدای خوبی چون مقام معظم رهبری داریم که ما را به خوبی هدایت می‌کند./816/پ202/ج1

ارسال نظرات