۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۷۲۱۶۵

طرح «اکمال الدین» حوزه علمیه حضرت بقیة الله افتتاح شد

مراسم افتتاحیه طرح «اکمال الدین» حوزه علمیه نیمه وقت حضرت بقیة الله (عج) در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در مراسم افتتاحیه طرح "اکمال الدین" حوزه علمیه نیمه وقت حضرت بقیة الله (عج) که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد کسب علم را سبب سعادتمندی و خیر در زندگی انسان دانست و اظهار کرد: کسی که در راه کسب علم و دانش تلاش می‌کند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست و همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی را در مسیر علم افتخار آمیز می‌دانند.

وی افزود: خداوند متعال به كسانى كه از علم بهره‌ای دارند، درجات عظیمى مى‏ بخشد و منظور از بالابردن درجات قطعاً بالابردن مكانى نیست، بلكه بالا بردن از نظر مقام قرب پروردگار است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: رسول اکرم (ص) در گفتار و رفتار خود بارها به اهميت علم، آموختن و نقش آن در تكامل زندگی انسان تأكيد و سفارش كرده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام انسان را به مطالعه و کسب دانش تشویق می‌کند و چون همه علوم در نهایت انسان را به سوی خداوند سوق می‌دهد و بر این اساس هر کسی علمش افزایش یابد، خدا را بهتر می‌شناسد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) از تمام جنبه‌های اخلاقی و رفتاری، الگویی کامل و شایسته برای انسان امروز هستند و بهره گیری از سیره و روش رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین در عصر حاضر بسیار ضروری است.

وی در پایان گفت: ضرورت انس با قرآن و عترت جزء مهم ترین نسخه نجات بخش انسان ها است./101/853/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات