۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۷۲۸۱۰

خاطره محسن رضایی از آخرین روز حیات آیت الله هاشمی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطره ای از آخرین روز زندگی مرحوم آیت الله هاشمی گفت: همین امروز ایشان در بحثی گفتند که رؤسای جمهور حتما باید با رهبری هماهنگ باشند و چون من هماهنگ بودم توانستم کارهای بزرگی انجام دهم.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به ابعاد شخصیتی و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی به انقلاب گفت: ایشان نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشتند و در سمت های گوناگون سعی در خدمت به نظام داشتند.

وی افزود: ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش بسیاری کرد و اگر نظری داشت که رهبر معظم انقلاب مخالفت می کردند اصلاح می کرد، از این رو در مجمع تشخیص سیاست ها و برنامه های خوبی در زمینه های گوناگون وضع شده است.

رضایی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در مجمع تشخص مصلحت نظام داشت، اظهار داشت: ایشان با وجود این که سران 3 قوه در مجمع تشخیص بودند جلسات را به خوبی اداره می کرد، آیت الله رفسنجانی با یک توان قابلی در خدمت نظام و رهبر انقلاب بود.

وی در پاسخ به این سؤال که از نقل شما اعلام شده که تشییع جنازه آیت الله هاشمی در مشهد انجام می شود آیا درست است یا خیر ادامه داد: این مسأله صحت ندارد، درباره این موضوه خانواده ایشان و نظام باید تصمیم بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که بنده و آیت الله هاشمی رفسنجانی از قبل از انقلاب تا کنون کنار یکدیگر بودیم، ابراز داشت: یکی از عرصه ها در جنگ بود، در دوران جنگ و حوادث سخت آن در کنار یکدیگر بودیم گرچه اختلاف نظرهابی وجود داشت اما این همراهی ها و دوستی ها قطع نشد.

وی عنوان کرد: ایشان پس از جنگ به سردار سازندگی معروف شد، دوره سازندگی از نامه حضرت امام پس از پایان جنگ به مسؤولان کشور که فرمودند سازندگی باید جدی گرفته شود آغاز شد، آیت الله هاشمی هم قبل و هم بعد از ریاست جمهوری دغدغه سازندگی داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: در آن زمان به مقام معظم رهبری پیشنهاد کردیم که قرارگاه سازندگی تشکیل شود و ایشان قبول کردند که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تشکیل شد، در آن زمان پیمانکاری در کشور وجود نداشت، ایشان با استفاده از ظرفیت سپاه سازندگی انجام داد.

وی اضافه کرد: امروز این شخصیت بزرگ در میان ما نیست و فقدان او احساس می شود، از رحلت ایشان باید برای تقویت و احیای مجدد وحدت ملی حول محور رهبری استفاده کرد، آیت الله هاشمی راضی نبود که انسجام ملی خدشه دار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطره ای از آخرین روز زندگی مرحوم آیت الله هاشمی گفت: همین امروز ایشان در بحثی گفتند که رؤسای جمهور حتما باید با رهبری هماهنگ باشند و چون من هماهنگ بودم توانستم کارهای بزرگی انجام دهم.

وی افزود: رهبر انقلاب از مذاکرات برجام و همه ارکان نظام و رؤسای جمهور حمایت کردند، وقتی همراهی رهبری با ارکان گوناگون نظام وجود دارد دیگر نباید شاهد اختلاف باشیم بلکه باید پیرامون این رکن رکین وحدت داشته باشیم.

رضایی با اشاره به جلسه تاریخی مجلس خبرگان برای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اظهار داشت: آیت الله هاشمی با نقل جمله حضرت امام نقش قابل توجهی در نظر اعضای خبرگان نسبت به انتخاب رهبر انقلاب داشت.

وی ادامه داد: ایشان تعریف می کرد که درباره رابطه باآمریکا خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم  که رهبری استدلال هایی برای عدم رابطه با آمریکا کردند که ایشان گفت نمی توانیم استدلال های رهبری را درباره عدم رابطه با آمریکا پاسخ دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که مردم باید برای بقای عمر با برکت رهبر معظم انقلاب دعا کنند، ابراز داشت: سایه پر برکت رهبر معظم انقلاب به کشور آرامش داده و هدایت های حکیمانه ایشان ایران و منطقه را به جلو برده است؛ این ظرفیت و توانایی نعمت بزرگی است که باید قدردان و شکرگزار باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت کادرسازی برای انقلاب عنوان کرد: باید قدر شخصیت هایی که در کنار حضرت امام بودند را بدانیم، در دهه آینده با یک خلأ مواجه می شویم و همه باید بسیج شوند تا این خلأ جبران شود، دانشگاه های فعلی قادر نیستند که این کادرسازی را انجام دهندبلکه شخصیت های انقلابی باید وارد عمل شوند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات