۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۵۵۸
عضو جامعه مدرسین:

محتوای مناسب و مخاطب شناسی از ارکان تبلیغ چهره به چهره است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: یکی از مشکلات جامعه ترویج ضد ارزشها است و دشمن برای ترویج این مسأله اقدامات جدی کرده است و این امر می‌طلبد که ملبغان برای مقابله با این مشکل تلاش بیشتری کنند.
ایت الله حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در همايش ائمه جماعات مدارس و آموزشگاه های تحصيلي استان قم که با حضور جمعی از طلاب پیش از ظهر امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اصول تعلیم وتربیت گفت: در مدیریت اصل مدارا به معنای مردم داری است و در این رابطه روایات زیادی از ائمه طاهرین(ع) ذکر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: لازم است اصل را در مدارا با مردم و نمازگزران در همه ابعاد در امام جماعت متجلی باشد.

وی عنوان کرد: یکی از شئونات ائمه جماعت، برگزاری نماز جماعت به صورت سریع و عدم  طولانی کردن است و اگر این امر اتفاق نیفتد چه بسا طولانی کردن نماز جماعت باعث بیزاری برخی از جوانان می شود.

استاد حوزه به یکی از ویژگی های پیامبر(ص) که اقامه نماز به صورت سریع بود اشاره کرد و اظهار داشت: نماز سریع در عین حال کامل ترین نماز در اعمال پیامبر(ص) بود و روحانیت هم در ادامه مسیر پیامبر می باشند باید به این مسأله توجه وافر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در سخن گفتن باید مدارا کرد افزود: اگر طلبه ای برای قشرجوان در مدت زمان کمی صورت بگیرد چه بسا اثر گذاری آن از سخنرانی طولانی بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه سخنرانی طولانی باعث عدم جذب مخاطب و خستگی می شود افزود: از جمله ارکان مهم سخنرانی، محتوای و مخاطب شناسی و درک مخاطب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه  ترویج ضد ارزشها است و دشمن برای ترویج این مسأله اقدامات جدی کرده است و این امر می‌طلبد که ملبغان برای مقابله با این مشکل تلاش بیشتری کنند./978/202/ب3

ارسال نظرات