۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۹۵۵

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

تشکیل 15 کمیته برای برگزاری مناسبت‌های ایام دهه فجر در خرمشهر، تشکیل انجمن شعر در اهواز و برگزاری جشنواره شعر استانی، افتتاح ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی در کشور با حضور وزیر بهداشت و تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره سروده های انقلابی «بانگ بیداری» چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کاظم بهردینی ظهر امروز در نشست ستاد دهه فجر شهرستان خرمشهر اظهار کرد: ایام مبارک دهه فجر را در پیش داریم و برای انجام این مراسم‌ها حدود 15 کمیته تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی بر عهده صدا‌و‌سیما، کمیته اصناف و بازاریان بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت، کمیته مساجد و تشکل‌های دینی بر عهده اداره تبلیغات اسلامی، کمیته ایثارگران بر عهده بنیاد شهید، کمیته بسیج بر عهده ناحیه مقاومت بسیج، کمیته دانشجویی بر عهده دانشگاه علوم و فنون دریایی و کمیته روستایی و عشایری بر عهده جهاد کشاورزی است.

معاون فرماندار ویژه خرمشهر افزود: کمیته فرهنگیان بر عهده آموزش و پرورش، کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فضاسازی و خدمات شهری بر عهده شهرداری، کمیته کارگری و کارآفرینی بر عهده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته کودک و نوجوان بر عهده کانون پرورش فکری، کمیته ورزش و جوانان بر عهده اداره ورزش و جوانان و کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی بر عهده کمیته امداد است.

بهردینی در پایان با تأکید بر لزوم ارتباط مسؤولان کمیته‌ها با دبیر ستاد دهه فجر خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که مراسم دهه‌ فجر امسال با شکوه و عظمت برگزار شود.

تشکیل انجمن شعر در اهواز و برگزاری جشنواره شعر استانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تشکیل انجمن شعر استان و نیز برگزاری جشنواره شعر استانی خبر داد.

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل و راه اندازی انجمن شعر خوزستان و نیز برگزاری جشنواره شعر استانی که تنها ۶ دوره آن برگزار شد و سپس رها شد، تاکید کرد و گفت: ما آمادگی برگزاری این جشنواره را داریم ولی شاعران بیایند و مدیریت کنند. ما هم به عنوان حامی و پشتیبان تلاش می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان سخنانش بر ضرورت ثبت انجمن های ادبی شهرستان ها تاکید کرد و برای تهیه امکانات رفاهی انجمن های ادبی و نیز خرید کتاب های شاعران و نویسندگان و حمایت از برگزاری جشنواره های ادبی در شهرستان ها آمادگی حوزه مسئولیت خود را اعلام کرد.

افتتاح ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی در کشور با حضور وزیر بهداشت

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاح طرح های درمانی و بیمارستانی استان خوزستان اظهار کرد: امروز همزمان یک هزار تخت بیمار اعصاب و روان را افتتاح می کنیم. امروز سلامت روانی به معنای نبود یک اختلال روانی نیست و به مجموعه ای از توانمندی های انسان در برخورداری از سلامت روان اطلاق می شود.

امروز در کشور ما متاسفانه به دلایل مختلف مثل زندگی های نوین، ماشینی و امروزی، محبوس بودن در آپارتمان، مشکلات خانوادگی که بیش از ۲۵ درصد ازدواج ها منجر به طلاق می شود، وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد، نرخ بیکاری ۱۱ درصدی، مصیبتی مثل جنگ که به استان های ایلام، خوزستان و ... وارد شد، مرگ ۱۸ هزار نفر در سال در سوانح رانندگی، ۲۰۰ هزار نفر مجروح و معلول در سال، گرفتاری های زیادی در زمینه اعصاب و روان ایجاد می شود.

قاضی زاده تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر هشت هزار تخت بیمارستانی داریم که بالای ۱۰۰ سال قدمت دارند و برای تکمیل خدمات رسانی های خود به ۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم.

اجرای طرح «در محضر قرآن» در شهرستان کارون

محمد سلامات، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون با اشاره به اینکه طرح در محضر قرآن در تمام مدارس این شهرستان به صورت روزانه در حال برگزاری است، افزود: این طرح ویژه معلمان است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک صفحه از قرآن به صورت روزانه در مدارس توسط معلمان تلاوت می‌شود، افزود: این طرح در فاصله زنگ‌های تفریح اجرا می‌شود.

سلامات با اشاره به اینکه در ادامه این طرح دوره ضمن خدمت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه همکارانی که در این طرح شرکت کرده‌اند، در حال برگزاری است، افزود: دوره ضمن خدمت آقایان به اتمام رسیده است و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره ضمن خدمت بانوان هستیم.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون با اشاره به اینکه ۱۸۰ نفر از معلمان این شهرستان در دوره ضمن خدمت شرکت کردند، افزود: در این دوره برای هر نفر ۲۸ ساعت آموزشی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: دوره ضمن خدمت ویژه بانوان معلم شهرستان کارون چهارشنبه، پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ دی و جمعه ۱ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

سلامات با بیان اینکه در این دوره ۲۴۰ نفر از بانوان شاغل در اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون شرکت می‌کنند، افزود: این دوره در دارالقرآن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره به عنوان اولین دوره قرآنی ضمن خدمت در سال جاری است که ویژه معلمان این شهرستان برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری این دوره ترویج فرهنگ قرآنی در بین معلمان است.

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره سروده های انقلابی «بانگ بیداری»

مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره سروده‌های انقلابی با نام «بانگ بیداری» تا اول بهمن‌ماه تمدید شد.

فراخوان جشنواره سرودهای انقلابی «بانگ بیداری» در ۴ موضوع شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و استکبارستیزی و مدافعان حرم منتشر شده است و آثار در قالب همخوانی، سرود و تکخوانی و در تمامی گروه‌های سنی پذیرفته خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی رسانه بیداری resanebidari.ir مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های معرفی شده تماس حاصل کنند.

گفتنی است، جشنواره سروده‌های انقلابی «بانگ بیداری» برای نخستین بار در استان خوزستان برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره در جشنواره کشوری سرودهای انقلابی شرکت داده خواهند شد./9456/303/ب2

ارسال نظرات