۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۴۵۹
دبیر دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش:

حضور مشاور دینی در کنار فیلم سازان مغایر با خلاقیت نیست

مقدم دوست گفت: حضور کارشناس و مشاور کنار فیلم‌ساز مغایر با خلاقیت و ایده پردازی‌های جدید نیست. نباید گمان کرد که مشورت گرفتن، کتاب خواندن و مطلع شدن در هر موضوعی چه دینی و چه غیر دینی صدمه‌ای می‌زند.
رویش

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: گریز از کلیشه ها همواره به مدد کشف ایده های تازه و فهم عمیق تر رخ می دهد.گرایش به کلیشه در اغلب اوقات شبیه یه نوعی ناچاری است. گویا فیلمساز نکته جدیدی در چنته ندارد و از روی اجبار، ناچار به تولید شده است.

وی در ادامه گفت: در به کارگیری ایده های جدید نیز باید دقت داشت که فیلم واقعا و دقیقا منطبق بر اصول و عقاید دینی و صد البته خلاقانه و بدیع باشد.

مقدم دوست درباره چگونگی حضور کارشناسان دینی در کنار فیلم سازان ومیزان اثر گذاری این مشاورها گفت: حضور کارشناس، مغایر با خلاقیت و ایده پردازی‌های جدید نیست. نباید گمان کرد که مشورت گرفتن کتاب خواندن و مطلع شدن در هر موضوعی چه دینی و چه غیر دینی صدمه ای می زند. اصولا هر چه نویسنده داناتر و بیشتر اهل مطالعه باشد خلاقیت او قوی‌تر خواهد شد.

ضعف در خلاقیت حاصل عدم تسلط بر زبان سینما و نداشتن دانش و آگاهی و البته دغدغه است. معقولات در کارگاه خلاقه یک هنرمند تبدیل به صورتی که هنرمند در آن عرصه صورتگری می کند.صورتگر اگر دانا و معتقد و مستعد باشد در کارگاه صورتگری خود کارش را به زیبایی صورت بندی می کند.

نویسنده سریال «وضعیت سفید» گفت: کارگردان و نویسنده خلاق صورت هایی می آفریند که برخاسته از معناهایی است که آنها را درک و فهمیده و آموخته و بدانها معتقد است.برای همین است که در فرآیند آفرینش هنری معنا و درونمایه مقدم بر صورت ویا همان فرم است./872/102/ب3

ارسال نظرات