۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۴۵۴۴
امام جمعه پلدختر:

فرهنگ حفاظت از محیط زیست تقویت شود

امام جمعه پلدختر حفاظت از محیط زیست را امری مهم در جهت حفظ سلامت انسانها و دیگر موجودات دانست و گفت: باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست تقویت شود.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری ظهر امروز در دیدار با رییس و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان پلدختر به مناسبت روز ملی هوای پاک که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: محیط زیست از نعمتهای الهی است که در اختیار انسانها قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، افزود: این اقدام نیازمند فرهنگ سازی و عزم عمومی دارد، با مدیریت صحیح باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست به خوبی تبیین شود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه انجام برخی فعالیتها و کارهای روزمره انسان موجب آلودگی در محیط زیست می شود، عنوان داشت: افزایش آلودگیها سلامت انسانها و موجودات را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به اینکه انسانها برای نفس کشیدن و سالم ماندن به هوای پاک نیاز دارند، بیان داشت: حفظ محیط زیست سالم در این راستا امری بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام سوری با تأکید بر اینکه فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: متولیان امر با استفاده از امکانات و موقعیتها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جهت تبیین و تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید از ظرفیت رسانه ها و متولیان فرهنگی نیز بهره مند شد و با افزایش آگاهی بین مردم جلوی خطراتی که محیط زیست را تهدید می کنند، گرفته شود.

امام جمعه پلدختر زمین و هوای موجود در آن را از مواهب الهی عنوان کرد و افزود: استفاده از آن حق همه مردم است و با استفاده صحیح نباید سلامت دیگران را به خطر انداخت.

وی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و ایجاد مشکل برای مردم بیان داشت: زمانی اهمیت هوای پاک را متوجه می شویم که درگیر مشکلات هوای آلوده باشیم، بنا بر این با پیشگیری باید جلوی آسیبها گرفته شود.

حجت الاسلام سوری اظهار داشت: فرهنگ سازی، آگاهی بخشی به مردم و ترویج فرهنگ صحیح از محیط زیست در کاهش آسیبها مؤثر است./9459/203/ب2

ارسال نظرات