۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۱۶۵

فعالیت 80 کانون فرهنگی تربیتی در استان خوزستان

مسؤول مجمع کانون‌های فرهنگی تربیتی مساجد خوزستان گفت: در استان خوزستان 80 کانون فرهنگی تربیتی فعالیت می کنند.
تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ظهر امروز در نشست کمیته قرآنی و هیأت مذهبی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: خوزستان از اقتدار بالایی در زمینه فعالیت های قرآنی برخوردار است.

وی بیان داشت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی سه نهاد با رسالت قرآنی هستند که از سوی دولت برای آنها تعریف شده و عدم بهره گیری مؤسسات مردم نهاد از این ظرفیت در حقیقت ظلم به قرآن است.

این مقام مسؤول بیان داشت: استاندار خوزستان از فعالیت های قرآنی خوزستان اقبال خوبی داشته و افزون بر بودجه از پیش تعیین شده، شورای قرآن برای خوزستان بودجه ای را به همان اندازه به امورات قرآنی هدیه خواهند داد.

موسوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب از تاریخ 7 تا 12 بهمن ماه سال جاری از سوی داره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، افزود: این نمایشگاه ۷ بهمن با برگزاری یک محفل انس با قرآن آغاز به کار می‌کند؛ ۴۵ درصد کتب نمایشگاه سراسری کتاب سال جاری با موضع های دینی ـ قرآنی هستند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این که طرح خرید بن تخفیف از نمایشگاه کتاب برای همه مردم طراحی شده است، گفت: فعالان قرآنی سازمان‌ها به صورت ویژه تخفیفی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام جلالی، مسؤول مجمع کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی مساجد خوزستان با اشاره به برخورداری استان از 80 کانون فرهنگی تربیتی، اظهار داشت: رسالت این کانون ها از لحاظ موضوعیت و حجم کاری بالاتر از کانون های فرهنگی-هنری مساجد است.

این مقام مسرول با اشاره به این که باتوجه به هجمه های موجود علیه انقلاب اسلامی، به دنبال اجرای برنامه های مختلف در جهت تبیین ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکل سخنرانی، نشریه، برگزاری مسابقات و نمایشگاه ها هستیم، بیان داشت: با توجه به شناخت آسیب‌ها باید به سمت و سوی تخصصی کردن حوزه فعالیت این کانون‌ها حرکت کرد./203/9453/ب1

ارسال نظرات