۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۵۳۷۰
امام جمعه باقرشهر:

یاد معاد ایمان را افزایش می‎دهد

امام جمعه باقرشهر گفت: مشکلات مردم در عدم یاد کردن معاد است انسان باید به روز رستاخیز و روز حساب ایمان داشته و معتقد باشد زیرا این امر سبب تقویت ایمان فرد می‌شود.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر، امروز در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: خوشا به حال فردی که معاد را یاد کند.

وی افزود: همه مشکلات مردم در عدم یاد کردن معاد است انسان باید به روز رستاخیز و روز حساب ایمان داشته و معتقد باشد زیرا این امر سبب تقویت ایمان فرد می‌شود.

حجت الاسلام موسوی لغزش انسان را در فراموشی روز معاد بیان کرد و گفت: امام علی(ع) هرگز به بیت المال دست درازی نکرد و همه مردم را به ترس از معاد توصیه می‌کرد و آنان را از حساب الهی می‌ترساند.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر اینکه اعمال انسان باید به گونه‌ای باشد که در قیامت سبب خجالتش نشود، تصریح کرد: انسان هر عملی که انجام می‌دهد باید یقین داشته باشد که خداوند حاضر و ناظر اعمال اوست و این یقین سبب می‌شود انسان در انجام اعمال خود دقت داشته باشد.

وی قناعت را امری مهم دانست و اظهار داشت: قناعت داشتن سبب می‌شود انسان از حدود خود تجاوز نکرده و هرگز به مال حرام دست درازی نکند، قناعت حرص و زیاده خواهی را در وجود انسان نابود می‌کند.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: رضایت بالاترین خصوصیت در انسان مومن است، کسی که به تقدیر و مشیت الهی راضی باشد سعادتمند می‌شود و هرگز در هیچ زمانی لب به شکوه و شکایت باز نمی‌کند و تنها از خداوند یاری و استمداد می‌طلبد./202/813/ب1

ارسال نظرات