۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۷۵۹۵۸
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

فرهنگ پرداخت زکات در روستاها احیا شود/ تبلیغات اسلامی روحانیان را برای احیای زکات بسیج کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در جمع‌ آوری و هزینه کردن زکات در امور مختلف باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ پرداخت زکات در روستاها احیا شود تا بتوانیم مشکلات مردم نیازمند را رفع و از طرفی انگیزه کشاورزان در پرداخت زکات برانگیخته شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در ستاد زکات این استان که با حضور اعضا به میزبانی دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: در جمع‌ آوری و هزینه کردن زکات در امور مختلف باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ پرداخت زکات در روستاها احیا شود تا بتوانیم مشکلات مردم نیازمند را رفع و از طرفی انگیزه کشاورزان در پرداخت زکات برانگیخته شود.

وی با بیان اینکه در حیات بخشیدن به زکات بیشتر تلاش شود، افزود: زکات در گذشته جایگاه چندانی در استان نداشته اما با تلاش‌های که در حال حاضر صورت گرفته تحولات خوبی رخ داده است اما باید باز هم در این حوزه کار شود، اگر جایگاه زکات در میان مردم تقویت شود به یقین برکات خداوند نیز بیشتر می ‌شود.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید در حوزه زکات فرهنگ‌ سازی بیشتری انجام شود، بیان کرد: اگر تمام زکات واجب جمع‌آوری شده استان در حوزه فرهنگ ‌سازی هزینه شود موردی ندارد چراکه باید این فرهنگ برای مردم ایجاد شود تا بتوانیم حوزه اقتصادی و پرداخت زکات را در جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: اگر در روستایی ضرورتی احساس شد می ‌توان از محل زکات واجب برای رفع آن مشکل هزینه شود اما اولویتهای کار در زکات باید مشخص شود، تبلیغات اسلامی روحانیان را برای احیای زکات در شهرستان‌ها و روستاها بسیج کند.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت: در آستانه دهه فجر هستیم و طبعا در یک موقعیتی قرار داریم که وارد سی و نهمین دوره پیروزی انقلاب اسلامی می‌ شویم، 38 سال است که انقلاب با عنوان انقلاب فرهنگی شکل گرفته و این زمان کمی نیست برای اینکه اسلام آن جایگاه وزین را در دل‌ها، ایران و جهان پیدا کند.

رییس ستاد زکات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این ایام باید یک واکاوی از دستگاه‌های اجرایی و افراد انجام شود و مسؤولان خود را ارزیابی کنند که عملکردشان در این ایام چگونه بوده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اسلام به اسم نیست بلکه به عمل است، ادامه داد: ایمان یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است و باید ببینیم که ایمان در جامعه ما چه جایگاهی دارد، اگر ایمان باشد اختلاس، دزدی، نزاع و مَنیت در جامعه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری وجود این همه پرونده اختلاس و دزدی در جامعه را به دلیل فقدان ایمان دانست و افزود: ایمان باید افزایش یابد تا دزدی‌ها و اختلاس‌ها برطرف، زندگی و اقتصادی سالم و طیب داشته باشیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات