۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۲۰۴
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری 800 ویژه برنامه فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 800 ویژه برنامه فرهنگی شاخص روستایی و عشایری در سراسر این استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب بین مردم به ویژه نسل جوان ضروری است.
دهه فجر، انقلاب، بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ابراهیم دهقان، مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست اعضای ستاد دهه فجر این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت، خاطرنشان کرد: در این ایام مسیر تاریخ معاصر در ایران تغییر کرد و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی ریشه کن شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایام دهه فجر فرصتی مناسب برای بازخوانی تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: باید از زبان سخنرانان و افرادی که تاریخ انقلاب اسلامی را تجربه کرده اند، آرمانها و اهداف امام راحل و انقلاب اسلامی مطرح شود.

حجت الاسلام دهقان تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب بین مردم به ویژه نسل جوان را امری مؤثر در راستای پی بردن جوانان به عظمت و عمق انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب بین جوان برای آگاه سازی آنان از دسیسه های دشمن و پی بردن به حقیقت انقلاب امری مهم و ضروری است.

وی از برگزاری 800 ویژه برنامه فرهنگی شاخص روستایی و عشایری در سراسر این استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و با بیان برخی از برنامه‌های شاخص عشایری و روستای گفت: روز 19 بهمن‌ماه یکی از روزهای بزرگ ملی است که مردم بختیاری برای تجدید بیعت به حضور امام خمینی(ره) رفتند و به مناسبت گرامیداشت این روز بزرگ در 19 بهمن‌ماه جاری در مناطق مختلف استان جشن عشایری برپا می‌شود.

حجت الاسلام دهقان همچنین از برگزاری مسابقه قرآن با حضور 65 نفر از خواهران و برادران روستایی خبر داد و گفت: 25 مسابقه روستایی و عشایری در بخش‌های قرائت، مفاهیم و حفظ قرآن در دهه فجر امسال در روستاهای سراسر این استان برگزار می ‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پنج نفر از شرکت ‌کنندگان در این مسابقات به مسابقات کشوری راه پیدا می ‌کنند.

حجت الاسلام دهقان تصریح کرد: به صدا در آوردن گلبانگ انقلاب، مسابقه نامه به امام و شهدا، پخش فیلم‌های انقلاب و همایش معتمدین و طوایف مختلف عشایر از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه مبارک فجر در روستاهای سراسر چهارمحال و بختیاری هستند.

در ادامه این نشست نیز بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: روز 12 بهمن‌ماه زنگ انقلاب در 2500 مدرسه با حضور مسؤولان نواخته می ‌شود که در شهرکرد در مدرسه فجر اسلام به صورت نمادین این مراسم انجام می‌ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های ایام‌ الله دهه فجر در مدارس استان بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در هزار مدرسه، برگزاری مسابقات مقاله نویسی و انشاء با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جشنهای دانش ‌آموزی، تجلیل از فرهنگیان نمونه سرپرست خانوار، برگزاری تریبون آزاد و پرسش و پاسخ با موضوع انقلاب و دستاوردهای آن از مهمترین برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مدارس استان است.

امیدی خاطر نشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا با حضور 260 دانش ‌آموز در شهرکرد، برگزاری جشن ویژه کارکنان این سازمان و برگزاری 85 نمایشگاه در مدارس متوسط، برگزاری گروه سرود 330 نفری دانش ‌آموزان و حضور گسترده دانش ‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های این ایام است./202/9457/ب1

ارسال نظرات