۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۶۶۸۳
همزمان با ایام‌الله دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری هزار و 173 برنامه فرهنگی و مذهبی از سوی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد در ستاد گرامیداشت دهه فجر استان مسؤولیت دو کمیته قرآن و تشکلهای دینی را بر عهده دارد، گفت: نهاد تبلیغات اسلامی در مجموع هزار و 173 برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام الله دهه فجر برگزار می‌کند.
حجت الاسلام ایزانلو - نشست کمیته های ستاد دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری کمیته‌های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه برخی از ایام دهه فجر امسال با دهه فاطمیه اول همزمان شده است، اظهار کرد: در ای راستا بخش عمده‌ای از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر امسال سمت‌وسو و رنگ فاطمی به خود می‌گیرند.

وی که مسؤول کمیته‌های قرآن و تشکلهای مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان هم هست، اضافه کرد: انقلاب اسلامی بر سه رکن مؤثر مکتبی بودن انقلاب، رهبری امام راحل و پای کار بودن مردم استوار بود و هست.

حجت‌الاسلام ایزانلو ادامه داد: این موارد ارکانی بودند که سبب ایجاد انقلاب شدند؛ ازاین‌رو برای استمرار انقلاب و نظام هم باید همین سه رکن تقویت شده و در عرصه میدانی از آنها استفاده شود؛ زیرا برای بقای انقلاب و نظام اسلامی به این موارد نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی در ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، مسؤولیت دو کمیته قرآنی و تشکلهای دینی را بر عهده دارد، اضافه کرد: در این زمینه هزار و 173 برنامه قرآنی و فرهنگی در این دو کمیته برنامه‌ریزی شده که در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از 70 درصد برنامه‌های این دو کمیته در ایام‌الله دهه فجر در مناطق محروم و روستایی برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود، البته در مناطق شهری هم برنامه‌های مناسبی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو نشست روحانیان مستقر، مبلغان و مبلغات در روز یازدهم بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد را یکی از برنامه‌های شاخص دهه فجر عنوان کرد که از سوی نهاد تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر 150 مبلغ و 50 مبلغه از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به مناطق و مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا همچنین 150 روحانی مستقر هم برنامه‌های دائمی در سطح استان دارند که در برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر مشارکت و همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام ایزانلو اضافه کرد: برگزاری همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم با همکاری بسیج در همه شهرستانها و قبل از خطبه‌های نماز جمعه در روز پانزدهم بهمن و اجرای مسابقه از وصیت‌نامه امام راحل با همکاری ستاد نماز جمعه در همه شهرستانها و مرکز استان برخی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده هستند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تقرب ایام فاطمیه با دهه فجر برای حضور مداحان و شعرای آیینی در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده و سمت‌وسوی اشعار هم در این ایام به‌ویژه در ایام‌الله 12 و 22 بهمن، در شأن حضرت فاطمه زهرا (ع) پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام ایزانلو طراحی بانگ تکبیر فاطمیون در شب 22 بهمن در مساجد و هیئات مذهبی و حضور همه اقشار تأثیرگذار در این دو کمیته در سه برنامه محوری دهه فجر شامل مراسم 12 بهمن، گل‌باران تمثال حضرت امام راحل و مزار شهدا و راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر اقداماتی دانست که در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

مسؤول کمیته‌های قرآن و تشکلهای مذهبی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان گفت: برگزاری شب شعر اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است که هجدهم بهمن‌ماه در مرکز استان با حضور شعرای آیینی برگزار شده و نتیجه آن به شکل منطقه‌ای در خراسان رضوی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات