۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۶۷۸۷
فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم:

گفتمان انقلاب با بازگشت به نهج البلاغه و آشنایی با اندیشه‌های امام میسر می‌شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم با بیان اینکه نهج البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است، گفت: اولویت اجرای گفتمان انقلاب بازگشت به نهج البلاغه و آشنایی با اندیشه‌ها، دیدگاه ها و به تعبیر حضرت آقا مکتب امام خمینی است.
گفتمان انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ظاهری، فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم، امروز در نشست هیات اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در حاشیه دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: مطلبی می‌خواندم از یکی از نویسندگان غربی که نوشته بودبین ایران و آمریکا، یک انقلاب اسلامی نشسته است که باید آنرا برداشت. دشمن به این فکر و اندیشه است تا انقلاب اسلامی را به شکل نامناسب و به شیوه فرهنگی از سر راه بردارد تا بتواند جمهوری اسلامی را به آمریکا نزدیک کند. محال عقلی هم نیست، ممکن است این هدف رخ دهد. واقعا هم دارد برای نابودی انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کنند.

ظاهری در ادامه عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند: عمده نظر و هدف شما باید این باشد که چتر گفتمان انقلابی را در کشور باز کنید، حتی بر سر قشر خاکستری، حتی قشر خاکستری مایل به سیاه، در مواجهه با این مطالبه معظم له که اولویت کار جبهه فرهنگی انقلاب و دلسوزان و دلبستگان انقلاب و اسلام را در تمام این سالها تعیین فرموده‌اند، ما چه کرده‌ایم؟؟

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم گفت: بیشترین فعالیتی که صورت گرفته در جذب مخاطب برای اردوهای راهیان نور، پایگاه های مقاومت بسیج، کانون فرهنگی مساجد و... بوده است و به تعبیری باید گفت حوضچه‌های محدود انقلابی مذهبی تعریف کرده و در آن به فعالیت و صید مخاطب پرداخته‌ایم. یعنی کاری برای حتی قشر خاکستری نکرده‌ایم چه رسد به قشر خاکستری مایل به سیاه، همین خصوصی کردن محدوده‌های فعالیت باعث شده روز به روز تعداد مخاطبان کم و کمتر شود.

وی با طرح این سوال که تعبیر حضرت آقا به چه معنا بوده است، گفت: گسترش چتر گفتمان انقلاب اسلامی یعنی همه مردم ایران انقلابی فکر کنند، انقلابی عمل کنند و انقلابی بمانند به این منظور که مردم زیر سایه ارزشهای انقلاب اسلامی زندگی کنند و حاضر باشند به خاطرش هزینه دهند.

ظاهری با اشاره به اینکه حضرت آقا برای گفتمان انقلاب اسلامی راهکارهایی را ارائه داده‌اند که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: تبیین و روشنگری مبانی انقلاب اسلامی، تبیین تاریخ انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای انقلاب که در این امر کم کاری صورت گرفته و تقویت و تعمیق بنیه معرفت دینی به شمار می‌رود.

وی افزود: وظیفه تبیین و روشنگری  اولویت نخست ورسالت ذاتی حوزه علمیه است که باید جهت گیری کلی فکری هیاتهای اندیشه ورز دینی، فرامین حضرت آقا و نظریه‌های حضرت امام راحل باشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم با اشاره به لوازم گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: نخست خلق به معنای کشف مخاطب، افزایش مخاطب باید به دنبال جذب مخاطب بیگانه به تعبیر رایج همان قشر خاکستری است دوم رصد خروجی‌ها، خروجی تمام فعالیتهای ما در طول 37 سال انقلاب اسلامی چه بوده است. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تمام امکانات مادی و معنوی کشور دست جبهه فرهنگی، افراد مکتبی و حزب اللهی بوده اعم از کانون مساجد، هیات، پایگاه های بسیج و.. اماما با این امکانات  چه کرده ایم، چه کار حقیقی، ماندگار گسترده و اثر گذار انجام داده‌ایم و برای این نعمت بزرگ که امام راحل خودشان به ما هدیه دادند کاری انجام داده‌ایم؟

وی به ضرورت توجه خاص به  فضای مجازی که به تعبیر  حضرت آقا قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است اشاره و بیان کرد حضرت آقا فرمودند: باید کاری کنید که دشمن را از فضای مجازی برانید؛ این از وظایف هیات اندیشه ورز قوی و موثر است که راهکار بدهند و البته ورودی هوشمندانه و تهاجمی لازم دارد.

به مطالبه حضرت آقا در جهت تلاش برای ایجاد یک شبکه پیام رسان ملی با ظرفیت 20 میلیونی باشید که دیگر مردم نیازی به شبکه اجتماعی تلگرام نداشته باشند اشاره کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم با بیان اینکه تشکیل یک جبهه مردمی مهمترین و اساسی ترین مطالبه این روزهای رهبر معظم انقلاب است، گفت: ایشان فرمودند مردم باید خود به میدان بیایند تا تمام امور فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی به سامان برسد به همین سبب نقش و وظیفه نهادها و سازمانها پشتیبانی حرکتهای خود جودش مردمی خواهد بود.ظاهری با بیان اینکه هر گفتمان سه ساحت و لایه دارد، ابراز کرد: ساحت اندیشه، ساحت فرهنگ و ساحت اجتماعی و سیاسی سه سطح گفتمان به شمار می‎رود.

وی افزود: هر سطح بدون تشکیل لایه قبل شکل نمی‌گیرد، گفتمانی غالب است که در ساحت اندیشه قوی و عمیقتر باشد، مشغول شدن به ساحت فرهنگ یا اجتماع بدون اندیشه پشتیبان، عامل نابودی و اضمحلال آن گفتمان خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم اضافه کرد: این سه سطح را می‌توان به درختی تشبیه کرد نخست اندیشه که حکم ریشه، فرهنگ حکم تنه و شاخه‌های درخت و سطح اجتماعی و سیاسی حکم برگها و میوه ها را در این درخت تناور دارد با این نگاه است که فرمایش حضرت امام راحل اهمیت اندیشه و فکر را در تشبیه کردن انقلاب و فرهنگ بسیجی به شجره طیبه را خواهیم فهمید.

ظاهری با بیان اینکه درختی شجره طیبه روز به روز ثمرات گرانبها خواهد داد و سایه اش بر سر تمام مردم گسترش پیدا خواهد کردکه ریشه های قوی و مستحکم در اندیشه های ناب و بی بدیل اسلام انقلابی داشته است.

وی افزود: رصد 37 سال گذشته نشان می‌دهد افراد مکتبی و انقلابی حضوری پررنگ و موثری در دهه 60 در و ساحت اندیشه داشته و تمام گروه های مدعی انقلابگری را در این لایه مغلوب کردند و متاسفانه در دهه 90 چه حضور کم رنگی در ساحت اندیشه داریم و نتیجه آن تبدیل ارزشها به ضد ارزشها است روزی که ساده زیستی افتخار و استکبار ستیزی از نان شب هم واجبتر بود در این دهه نوع دیگر شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم بااشاره به کلام رهبری درباره نهج البلاغه، اظهار داشت: نهج‌البلاغه یکی از قبله‌های امید فکری ما است؛ اگر اندکی با نهج البلاغه آشنا شویم راه سوء استفاده دشمن‌های کوچک داخلی و را استفاده دشمن‌های خیانتکار خارجی بسته خواهد شد، نهج البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است.

ظاهری با تاکید به اینکه آشنایی همه مردم با نهج البلاغه با هر سطح سواد، جایگاه و شغلی که دارند اولویت کار و ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این امر زمانی محقق می‌شود که توهم سخت بودن فهم و تخصصی بودن زبان این کتاب از بین برود، تصریح کرد: این جریان بیش از یک سال است که به صورت پرشتاب به راه افتاده است، این جریان که "نهضت جهانی احیای نهج البلاغه" نام دارد بدون هیچ هزینه‌ دولتی و امکانات که متاسفانه درد بی درمان فعالیتهای فرهنگی این روزهای نیروهای انقلابی است، در حال گسترش روز افزون در ایران و 13 کشور جهان است.

وی با اشاره مطالبه حضرت آقا، دومین راهکار را مکتب امام راحل بیان کرد و گفت: تبیین دیدگاه حضرت امام راحل برای مردم از سوی نخبگان بسیار حائز اهمیت است این مهم نیز از مطالبات 28 سال رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای است که می‌فرمایند: همه باید با اندیشه‌ها و تفکرات امام آشنا شوند و این مهم از طریق بیانات دیدگاهها و روشهای معظم له به دست خواهد آمد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران طلاب و روحانیون استان قم ادامه داد: حضرت آقا فرمودند: در پایین ترین سطح بر همه واجب است وصیت نامه امام را به عنوان عصاره اندیشه ها و ارزشهای حضرت امام  مطالعه کنند.

ظاهری در پایان خاطر نشان کرد: پس اولویت اجرای گفتمان انقلاب بازگشت به نهج البلاغه و آشنایی با اندیشه‌های دیدگاه ها و به تعبیر حضرت آقا مکتب امام خمینی است./201/813/ب1

ارسال نظرات