۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۶۸۱۶
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه:

استفاده از مبلغان خواهر در احیای فرهنگ دینی بسیار ارزشمند است

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: استفاده از مبلغان خواهر در احیای فرهنگ دینی بسیار ارزشمند است.
فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست سازمان اوقاف و امور خیریه که در حاشیه دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه پرچمدار سه ماموریت فرهنگی عظیم در فعالیتهای قرآنی، توسعه و گسترش سنت حسنه وقف و برنامه های فرهنگی امامزادگان جلیل القدر استوار است.

وی افزود: مشارکت جدی و فرهنگی همه صاحب نظران به ویژه مدیران حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اندیشه ساز در کشور با سازمان اوقاف و امور خیریه امری لازم و ضروری است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امامزادگان واجب التعظیم باید قطب فرهنگی کشور باشند، ابراز کرد: استفاده از این ظرفیت نورانی سدی دربرابر هجمه‌ها و تهاجم‎های فرهنگی دشمنان به شمار می‌رود.

فرزانه حضور فرهیختگان و نخبگان در جوار مضجع شریف امامزادگان والامقام در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که سازمان اوقاف تعریف کرده است را مهم و ارزشمند دانست و گفت: برنامه‌های سازمان اوقاف مانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و همچنین لزوم برنامه‎های مستمر و منسجم با حضور خواهران مبلغ توانمند در امامزادگان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور مشاوران در جوار مضجع مقدس امامزادگان با هدف تحکیم کانون مقدس خانواده و پاسخ به شبهات زائران بانو در عرصه‌های مختلف مباحث فقهی، فرهنگی و خانوادگی همچنین بهره بردن از اساتید، فرهیختگان و نخبگان به عنوان خادمه‌های افتخاری در این اماکن مقدس از اموری است که برای معرفت افزایی زائران در سراسر کشور صورت می‌پذیرد.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بخش عظیمی از زائران بانوان هستند، عنوان کرد: حضور گسترده بانوان در امام زادگان رسالت و تکلیف مبلغان خواهر را افزایش می‌دهد و استفاده از این ظرفیت عظیم در احیای فرهنگ دینی بسیار ارزشمند و مهم تلقی می‌شود.

فرزانه گفت: به منظور بهره بردن آرای صاحب نظران فرم نظر سنجی تقدیم اساتید حاضر در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور می‌شود تا از نقطه نظرات ارزشمند آنان کمال بهره و استفاده را ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دو برنامه پيش رو در سال جاری نياز به مشاركت جدی و فعالانه بانوان فرهيخته و اساتيد گرامی را داریم، رهروان ياس نبوی، شهادت حضرت زهرا(س)، برنامه آرامش بهاری در ايام تعطيلات نوروزی بويژه بيست و نهم اسفند ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان واجب التعظیم از برنامه‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود./813/201/ب2

ارسال نظرات