۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۷۶۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تقویت نظام اسلامی درگرو تبعیت از ولایت فقیه است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: تقویت بیش از پیش انقلاب و نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف درگرو عمل به تعالیم اسلام، اتحاد و تبعیت محض از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام قدیمی - استاد حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر یادآور خاطرات شیرین پیروزی نور بر ظلمت و خون بر شمشیر است.

وی با بیان اینکه این دهه در حقیقت موعد پیروزی مظلومان بر ستمگران و ظالمان بود، اضافه کرد: در دهه فجر شاهد تحقق وعده‌های الهی مبنی بر غلبه مستضعفان بر مستکبران بودیم.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به لزوم پاسداشت انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این انقلاب با رهبری امام (ره) و با پرداخت هزینه‌های بسیار ازجمله تقدیم شهدای گران‌قدر به دست آمده است؛ ازاین‌رو ما باید قدر این سرمایه را دانسته و اجازه ندهیم این سرمایه ذی‌قیمت از دست برود.

وی با بیان اینکه پیروزی مردم ایران در بهمن‌ماه سال 57 در سایه پیروی از رهبری امام خمینی (ره) به دست آمد، افزود: دهه مبارک فجر فرصتی برای تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین علل و عوامل پیروزی انقلاب ازجمله رهبری ولی فقیه است.

حجت‌الاسلام قدیمی که مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم هست، با اشاره به اینکه اکنون هم پیشرفت کشور درگرو اطاعت از ولایت فقیه است، تصریح کرد: درواقع پیشرفت و توسعه کشور در عصر کنونی به‌جز با اطاعت از ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی اینک بقای انقلاب و تقویت بیش از پیش نظام اسلامی در سایه عمل به اسلام، وحدت ملی در راستای توسعه و پیشرفت کشور و اطاعت از ولایت فقیه است؛ زیرا حکومتی که به‌واسطه ولایت فقیه اداره شود، الهی بوده و به سرمنزل مقصود می‌رسد.

حجت‌الاسلام قدیمی با تأکید بر اینکه حفظ اصل ولایت فقیه و جایگاه رهبری در جامعه دینی از ضروریات است، اظهار کرد: در این زمینه همه باید در مسیر انقلاب حرکت کنیم و اگر افرادی با افکار و اعمال واهی فکر می‌کنند می‌توانند به این جایگاه عظیم لطمه وارد کند سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: ولایت فقیه در راستای ولایت خدا و ولایت معصومین (ع) بوده و ولی فقیه هم چون ائمه اطهار (ع) وظیفه اجرای احکام اسلام در جامعه را دارد.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه پذیرش اصل ولایت فقیه از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 57 بود، اضافه کرد: جوانان مسلمان ایران با پیروی از اصل ولایت فقیه و دل‌بستگی به حکومت اسلامی توانستند در هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر بر دشمنان پیروز شوند.

وی ادامه داد: امروز پیروی از ولایت فقیه و رهبری بر همه ما واجب است؛ زیرا دشمنان قسم‌خورده اسلام به دنبال جدایی این اصل پیروزمندانه از کشور اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی اظهار کرد: پس از آنکه این انقلاب با اراده خداوند، رهبری بنیان‌گذار انقلاب و هوشیاری و اتحاد مردم به پیروزی رسید، دشمنان توطئه‌های گوناگونی همچون جنگ تحمیلی، مسائل قومیتی، منافقان و اقدامات مسلحانه گروهک‌ها را مطرح و پایه‌ریزی کردند تا این انقلاب به اهداف خود نرسد؛ اما به فضل الهی، رهبری ولایت فقیه و حضور مردمی تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: ملت مسلمان ایران برای رسیدن نظام اسلامی به توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند؛ ازاین‌رو باید قدردان این زحمات بوده و برای ارتقای بیش از پیش نظام اسلامی تلاش مضاعف داشته باشیم./302/9314/ب1

ارسال نظرات