۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۷۷۸۳۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

منفعل کردن نسل جدید جامعه از اهداف اصلی دشمنان نظام است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه منفعل کردن نسل جدید جامعه از اهداف اصلی دشمنان نظام است، گفت: دشمن از تمامی ابزارهای تبلیغاتی خود به‌ منظور منزوی و منفعل کردن نسل جدید استفاده می‌کند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در نشست هم‌اندیشی حوزه و آموزش و پرورش، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب از تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پرورش با حوزه علمیه استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت نظام اسلامی در دنیا، به نقش برجسته دانش‌آموزان و معلمان در پیگیری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: حوزه علمیه و آموزش و پرورش در کنار هم می‌توانند دو بال تأمین‌کننده بُعد علمی و دینی نسل جدید به‌ منظور ایجاد جامعه‌ای ارزش محور باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی انقلاب اسلامی ایران را متعلق به همه اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز دشمن از همه ابزارهای تبلیغاتی خود برای منزوی و منفعل کردن نسل جدید به‌ ویژه به حاشیه راندن حوزه علمیه و آموزش و پرورش استفاده کرده و می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به این توطئه‌های دشمنان تشکیل نشست‌های مستمر و تولید اندیشه دینی و تربیت طلبه و دانش‌آموز باسواد و انقلابی بهترین راه مقابله با این نقشه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جذب و پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان، پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و از استقبال گسترده دانش‌آموزان و دانشجویان برای تحصیل در حوزه علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ابراز کرد: امیدواریم که با همکاری نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش شاهد حضور دانش‌آموزان ممتاز و برجسته در مدارس علمیه باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی همچنین گزارش مختصری از روند جذب و پذیرش طلبه در حوزه علمیه را ارائه و همچنین انتظارات از آموزش و پرورش برای جذب کمی و کیفی طلاب را بیان کرد.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این نشست، بارش فکری حوزویان و معلمان آموزش و پرورش را زمینه‌ساز تداوم آموزش دین‌محور در مدارس دانست.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو رکن مهم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی هستند؛ از این‌ رو همسویی و تعامل بیشتر حوزویان و معلمان و مربیان آموزش و پرورش در زمینه‌های علمی و فرهنگی گامی مهم در تربیت نسل جوان و داشتن جامعه اسلامی و دین‌مدار و متعهد به ارزش‌های نظام اسلامی است.

حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان آموزش و پرورش در حوزه ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی از حضور مبلغان دینی در جمع دانش‌آموزان استقبال کرد و افزود: آماده‌ایم با حضور مستمر و مداوم روحانیان و مبلغان از ظرفیت آنها در مدارس آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پاسخگویی به بخش عمده‌ای از شبهات دینی نسل امروز صرفاً به عهده حوزه علمیه بوده و از سوی دیگر پذیرش مباحث دینی توسط دانش‌آموزان از زبان عالمان دینی بهتر از سایر کارشناسان امکان‌پذیر است./9314/202/ب2

ارسال نظرات