۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۷۹۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حفظ انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی ها معجزه الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمنی های شدیدی در داخل و خارج از کشور با نظام اسلامی وجود دارد و اینکه تا کنون انقلاب حفظ شده است ناشی از عنایت و توجه ویژه الهی به این حکومت است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 153 سوره نسا پرداخت و اظهار داشت: در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید: «ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻛﺘﺎﺑﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﻨﻰ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﻰ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻩ. ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ﺳﺘﻤﺸﺎﻥ ﺻﺎﻋﻘﻪ ﻓﺮﻭ ﮔﺮﻓﺖ ﺑﺎﺯ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻣﺪ ﮔﻮﺳﺎﻟﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ    ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮔﺬﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻰ ﺑﺮﻫﺎﻧﻰ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ».

وی افزود: این آیات در مدینه نازل شده است و مدتها از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) گذشته بود و اهل کتاب با آیات مختلفی که نازل شده بود به حقانیت دین پی برده بودند اما از سر بهانه جویی درخواست معجزات آشکار می کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خدای متعال قصه حضرت موسی(ع) و آنچه قوم یهود با ایشان کردند را برای دلداری به پیامبر خاتم(ص) مطرح می کند که چطور با وجود همه معجزات آشکار قوم یهود همواره از دین و ایمان برگشته و مدام بهانه جویی می کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و تبریک این ایام، ادامه داد: این ایام از بزرگترین نعمات الهی نسبت به ما ایرانیان است که روزی فاسدترین و پست ترین افراد که هر چه بالاتر می رفتی مسؤولان فاسدتر و فاجرتر بودند بر ما حکومت می کردند، هر چند که امروز هم در کشور برخی مشکلات وجود دارد اما بر عکس گذشته هر چه بالاتر می روی افراد پاکتر و خالصتری بر ما حکومت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: در دوران طاغوت سلطه غرب و آمریکا بر کشور که تدبیر امور را به دست گرفته بودند از هر فسادی بدتر بود و امروز استقلال موجود از هر نعمتی ارزشمندتر است.

وی گفت: امروز همه کشورها بلااستثنا با ایران دشمن هستند هر چند که شاید کشورهایی در ظاهر دوستی کنند ولی در اصل خیرخواه این کشور نیستند و در داخل نیز دشمنی ها وجود دارد که از درون سعی در خرابکاری و براندازی این نظام اسلامی دارند و اینکه تا کنون انقلاب حفظ شده است ناشی از عنایت و توجه ویژه الهی به این حکومت است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: ادامه رژیم پهلوی که فساد و بی عفتی به شکل علنی از سوی حکومت رخ داده و تقویت می شد از این کشور یک جامعه کاملا فاسد و بی بند و بار می ساخت و ساقط شدن چنین حکومت فاسد و فاجری از نعمات و معجزات الهی در حق این مردم است که امروز در امنیت و اطمینان از سلامت فرزندان خود زندگی می کنند و کسی حق تعدی و تجاوز به دیگری را ندارد و باید چنین نعمتی قدر دانسته و حفاظت شود.

وی با اشاره به آیه فوق، افزود: اصل این است که پیامبر الهی(ص) بتوانند به تکلیف خود در رساندن وحی به دست مردم و مدیریت جامعه موفق عمل کنند ولی با وجود چنین اثری در جامعه اسلامی طلب نزول معجزه از پیامبر آن هم از روی ظلم نشان از بهانه جویی آنان است که در حق حضرت موسی(ع) نیز چنین ظلمی را روا داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توضیح داد: در سوره اعراف ماجرای درخواست دیدار قوم یهود با خدای متعال مطرح شده است که با وجود همه معجزات و نشانه های حقانیت حضرت موسی(ع) از روی ظلم و جفا از ایشان نشان دادن به عینیه خدای متعال را طلب می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به آیه 154 سوره نسا، گفت: در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید: «ﻭ ﻛﻮﻩ ﻃﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﭘﻴﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺑﺮﻓﺮﺍﺯﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﻓﺮﻭﺗﻨﻰ ﻭ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ. ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺭﻭﺯ ﺷﻨﺒﻪ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﻤﺎﻧﻰ ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻴﻢ».

وی با بیان اینکه قوم یهود با وجود معجزات فراوان و بسیار آشکار از ایمان سرباز زده و در نهایت خدای متعال دل آنان را قسی کرد، ادامه داد: نهایت کار یهود به آنجا رسید که خدای متعال کوه طور را بالای سر آنان قرار داد و به زور و ایجاد ترس از آنان پیمان گرفت ولی وقتی بعد از مدتی خطر را از خود دور احساس کردند دوباره از پیمان برگشته و به قساوت قلب و روح دچار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با مقایسه دو دسته از انسانها با هم، توضیح داد: افرادی چنان دارای سرشت و ذات پاکی هستند که ملائک از رسیدن به جایگاه معنوی و مقام الهی آنان عاجزند و در مقابل افرادی هستند که وقتی تصمیم به کفر و طغیان می گیرند به حدی پیش می روند که از هر حیوان پستی پست تر شده و هر نوع راه هدایت و انسانیت را به روی خود می بندند.

وی گفت: کسانی که دچار قساوت قلب شده اند با هدایت هیچ پیامبری و مشاهده هیچ معجزه و دلیلی به طریق حق بر نگشته و مسیر هدایت را طی نمی کنند، بنابراین ما باید بخاطر داشتن قلبی که هدایت پذیر است از خدای متعال سپاسگزار باشیم./202/936/ب1

ارسال نظرات