۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۷۹۹۴

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نبل و الزهرا برگزار شد

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نبل و الزهرا با حضور مسؤولان نظامی و انتظامی استان در مجتمع فجر اهواز برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نبل و الزهرا  ظهر امروز، در سالن اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان برگزار شد.

در آغاز این مراسم که خانواده شهدای مدافع حرم، مسؤولان انتظامی، نظامی، نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) حضور داشتند؛ قرآن کریم قرائت و در ادامه اجرای گروه مارش و اجرای نواهای انقلابی و سرود جمهوری اسلامی ایران، پخش کلیپ مرتبط با شهدای نبل و الزهراء، تصنیف خوانی درباره شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی از هنرمند بسیجی جناب آقای احمدی، روضه خوانی و قرائت شعر، سرودخوانی گروه نسیم قدر درباره شهدای مدافع حرم و دهه فجر انقلاب اسلامی از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

در این مراسم قرار بود سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران به عنوان سخنران حضور داشته باشند اما به علت شرایط نامساعد جوی و بارش برف در تهران این سفر به رغم میل باطنی و برنامه ریزی صورت های گرفته برای حضور سرلشکر جعفری لغو شد.

براساس این گزارش سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و ابلاغ سلام خاص سرلشکر پاسدار جعفری به شرکت کنندگان به ویژه خانواده های شهدا از عدم حضور فرمانده سپاه پاسداران خبر داد و گفت: برگزار کنندگان این یادواره تا نیمه های شب گذشته برای برپایی هر چه بهتر یادواره اقداماتی انجام دادند و بنده کمال تشکر را از آنها دارم.

در ادامه این مراسم سردار جوادپور، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان حاضر در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا  به شرح عملیات و جان فشانی های رزمندگان اسلام اشاره و اظهار داشت: این دو شهر نزدیک به چهار سال در محاصره تروریست ها بودند و به رغم شرایط نامساعد جوی اما به فضل الهی و رشادت های رزمندگان مقاومت، این دو شهر آزاد و ساکنان آن استقبال باشکوهی از رزمندگان داشتند.

در پایان مراسم نیز حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان مطالبی درباره مقام و منزلت شهدا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و تأمین امنیت کشور و همچنین تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه ای و بین المللی بیان کرد.

گفتنی است، استان خوزستان تاکنون ۶۰ شهید مدافع حرم در راه دفاع از عتبات عالیات تقدیم کرده است که از این تعداد ۱۳ شهید و یک جاوید الاثر در شکست حصر شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل آمده اند.

شهیدان احمد الیاسی، محمود مراد اسکندری، حجت الاسلام مصطفی خلیلی، حمید رحیمی منش، داوود نریمیسا، احمد بدوی، علیرضا هادی بند، عباس کردانی، علی محمد کردانی، علی حسینی کاهکش، علی محمد قربانی و جاویدالاثر حسین سعادت خواه از جمله رزمندگان حاضر در عملیات پیروزی نبل والزهرا بودند./203/9456/ب1

ارسال نظرات