۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۰۵۹
آیت‌الله نوری همدانی:

ایران منشاء بیداری اسلامی در جهان است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ایران را منشأ موج بیداری اسلامی در جهان دانست و گفت: این بیداری در جهان موج زیادی ایجاد کرده است و دشمنان از این تاثیرگذاری در هراس هستند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید در هفتمین اجلاسیه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم، ولایت فقیه را یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور برشمرد و اظهار داشت: مسأله ولایت فقیه مسأله‌ای قرآنی، حدیثی، تاریخی، عقلی، نقلی، روایی، ‌فقهی، اخلاقی و سیاسی است؛ بنابراین می‌توان درباره ولایت فقیه در موارد مذکور بحث کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش، ایران را منشأ موج بیداری اسلامی در جهان دانست و ابراز کرد: این بیداری در جهان موج زیادی ایجاد کرده است و دشمنان از این تاثیرگذاری در هراس هستند.

وی با بیان این که اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشر برنامه دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در رأس حکومت اسلامی بودند و برای رسیدن به حکومتی واحد و بر مبنای اسلام تلاش‌های فراوانی کردند، چرا که اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشر برنامه دارد و ولایت فقیه نیز بهترین راهنما در این امر است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که علما دسترسی کاملی به معارف دین اسلام دارند، گفت: ضروری است تا مردم هنگام مواجهه با مشکلات، در زمان غیبت به علماء مراجعه کنند چرا که علما دسترسی کاملی به معارف اسلامی دارند.

وی با بیان این که اساتید حوزه‌های علمیه باید در دروس و بحث خود، ثمرات و برکات انقلاب اسلامی را تبیین کنند، ابراز داشت: دشمنان همواره در کمین نشسته‌اند تا به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند؛ بنابراین اساتید برنامه‌های دشمنان را بررسی و آن را برای دیگران تبیین کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شرایط نامساعد پیش از انقلاب، ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، احکام و دستورات اسلامی به حاشیه سپرده شده بود؛ اما قیام امام راحل منجر به تولد دوباره اسلام شد.

وی اسلامی بودن، مردم داری، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم را از ارکان و شاخصه‌های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: این چهار رکن در کنار یکدیگر انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده است، از این رو همه موظفیم در حفظ این ارکان تلاش کرده و با دشمنان مقابله کنیم.

این مرجع تقلید با بیان این که مظلومان و مستضعفان جهان چشم به انقلاب اسلامی ایران دوخته‌اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران پشتیبان و پناهگاه مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان است چرا که ایران توانسته است لرزه بر اندام مستکبران بیاندازد.

وی زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی را مهم‌ارزیابی و خاطرنشان کرد: این انقلاب برکات فراوانی داشته است لذا باید با زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی و انقلاب‌گری، جلسات متعددی به منظور شناساندن انقلاب، ابعاد و آثار آنها برگزار شود./878/202/ص

ارسال نظرات