۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۲۱۲
امام جمعه موقت ساری:

انقلاب اسلامی منافع غرب در جهان را به چالش کشید

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع غرب در جهان را به چالش کشید، گفت: همه توطئه ها و دشمنی های مستکبران عالم علیه انقلاب اسلامی به لطف خدا و هوشیاری ملت بزرگ ایران خنثی شد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‎الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‎های نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: این ایام یادآور وحدت و همبستگی ملت ایران در همراهی با نهضت امام خمینی(ره) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران در برابر حکومتی ظالم و مستبد قیام کردند، افزود: قیام عظیم ملت ایران که به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد سرانجام در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که ملت بزرگ ایران با تقوا و ایمان قوی قیام خود علیه یک رژیم دیکتاتور و ظالم را آغاز کردند، افزود: رژیم طاغوت علیرغم همه امکانات و قدرت خود نتوانست در برابر ایمان قوی ملت ایران مقاومت کند.

وی با بیان این که ایام دهه فجر مقدمه‌ای است تا زمینه و بستر لازم برای حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن فراهم شود، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز ارزشمند فرصت مناسبی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که این حضور گسترده ملت ایران در عرصه های مختلف برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی رقم زده است، بیان داشت: ملت ایران اسلامی فردا با حضور گسترده خود نشان خواهن داد با اراده ای راسخ و پولادین در راستای تثبیت ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران ثابت قدم و استوار هستند.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که حضور گرانقدر ملت ایران اسلامی در این روز بزرگ سبب عقب نشینی دشمنان نظام اسلامی می شود، ادامه داد: حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی امسال نشانگر اندیشه تابناک ولایی و عزم راسخ ملت ایران خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبعیت محض آحاد جامعه از رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر در مسیری که ایشان تعیین می کنند گام برداریم به حتم شاهد رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی را تنها راه عبور از بحران‌ها و مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی از اقتدار و عظمت برخوردار است به دلیل وحدت و همدلی مردم در تبعیت از ولی فقیه است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که استکبار جهانی برای نابودی نظام اسلامی از هر فرصتی در 38 سال اخیر علیه این ملت استفاده کرد، افزود: اما سدی که مردم در برابر هجمه های دشمنان ایجاد کردند مانع بزرگی در برابر توطئه های دشمنان بوده است.

وی با بیان این که امروز رمز حفظ عزت و اقتدار کشور وحدت و همدلی آحاد جامعه به ویژه مسؤولان و مردم است، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده وحدت و همدلی در کشور خدشه دار شود به حتم  دشمنان به اهداف شوم خود در جامعه دست خواهند یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران، 22 بهمن را روز پیروزی حق بر باطل دانست و با بیان این که این روز ماندگار سالروز تولد انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز باید آرمان و ارزش هایی که ملت برای آن قیام کردند بیش از هر زمان دیگری در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که مانور بزرگ 22 بهمن به عنوان رزمایش ملی و رفراندوم سالانه ملت بزرگ ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز 22 بهمن به عنوان مهر تأییدی بر انقلاب شکوهمند سال 57، نهضت حضرت امام خمینی(ره) و تحکیم پیوند نظام است.

استاد حوزه علمیه مازندران از اندیشه و تفکر به عنوان پایه اصلی ارزش های اخلاقی در اسلام یاد کرد و گفت: ثمره تعقل و اندیشه خودیابی و خداشناسی است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که با رنگ و لعاب های دینی نمی توان به نتیجه رسید، افزود: کسی که می خواهد به نتیجه مطلوب در زندگی فردی و اجتماعی خود دست یابد باید حقیقت را درک کند که لازمه آن بصیرت است.

وی با اشاره به این که انسانی که نتواند بینش و بصیرت واقعی را درک کند، به بی‎بینشی و بی‎بصیرتی دست می‎یابد و دنیا را به جهنم تبدیل می‎کند، ادامه داد: نداشتن بصیرت کافی موجب انحراف و گمراهی انسان در غبار فتنه خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف پور همچنین به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و با بیان این که آن بانوی نمونه اسلام پیام‎رسان واقعه کربلا بود، گفت: حضرت زینب(س) در مسجد جامع اموی یزید و یزیدیان و راه آنها را افشا کرد و همین افشا گری و روشنگری ایشان موجب ماندگاری قیام عاشورا شد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع غرب در جهان را به چالش کشید، افزود: همه توطئه ها و دشمنی های مستکبران عالم علیه انقلاب اسلامی به لطف خدا و هوشیاری ملت بزرگ ایران خنثی شد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که رویکرد دشمنان علیه انقلاب اسلامی تغییری نکرده و همان دشمنی ها به شیوه های دیگر ادامه دارد، گفت: امروز بهترین راه برای ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان حفظ روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید بر این که ارزش‎های اصیل انقلاب را باید حفظ کنیم، گفت: اگر قرار باشد که اصول و ارزش‎های انقلاب را حفظ نکنیم، این جشن‎ها، دیگر جشن پیروزی انقلاب نیست بلکه مجلس ترحیم می‎شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، از مردم به عنوان بزرگترین سرمایه های انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که حضور در صحنه مردم عامل عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه تلاش دشمن ایجاد فاصله میان مردم و حکومت است که باید هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و با بیان این که او بی‎شعورتر از همه سلف نااهل خود است، گفت: پاسخ دولت و ملت شجاع و قهرمان ایران به اظهارات سخیف رییس جمهور جدید آمریکا این است که آقای ترامپ این را در نظر داشته باشند که آمریکا از زمان کارتر تاکنون غلطی نتوانستند بکند و امروز تو نیز در برابر ملت ایران قدم از قدم بر نخواهی داشت./201/950/ب1

ارسال نظرات