۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۷۸۲۶۴
امام جمعه ارومیه:

ایستادن در مقابل دشمن وظیفه ما است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وظیفه ما ایستادن در مقابل دشمن است، اگر به آخرت هم کسی اعتقادی نداشته باشد باید به خاطر دنیای خود در برابر دشمنان بایستد چون هدف دشمن نابودی این جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه تقوا را تنها راه نجات انسان دانست و اظهار داشت: یاد قیامت و عدم فراموشی عالم آخرت سبب تقویت تقوا در دل انسان می شود.

وی افزود: نوشتن دعای جوشن کبیر، شهادت مومنان بر نیکی فرد و دعای سلسله الذهب بر روی کفن میت مسلمان برای کاستن از عذاب قبر سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مباحث خانوادگی، گفت: حفاظت با چنگ و دندان از کیان خانواده امروز وظیفه مرد و زن است و بر این اساس در مورد مسائلی که منجر به تلاشی خانواده می شود نباید سکوت کرده و متناسب با موقعیت باید سخت گرفته یا کوتاه بیایند.

وی با توجه به کلام معصوم(ع) طلاق را مبغوضترین حلال الهی خواند که سبب لرزش عرش الهی و ویرانی یک زندگی می شود و ادامه داد: جوانان امروز طلاق را مساله ای ساده پنداشته و با هر اختلافی اقدام به طلاق توافقی و ترک زندگی می کنند که اطرافیان با مداخله و تلاش می توانند آنان را از تصمیم اشتباه منصرف و اجر عظیمی را برای خود فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به بارش برف در استان اشاره و اضافه کرد: راه قدردانی از این نعمت الهی و حفظ استمرار آن ترک معاصی و اطاعت و عبادت پرودگار عالم است که خدای متعال به این موضوع در قرآن کریم اشاره فرموده است.

وی به ولادت حضرت زینب کبری(س) در پنج جمادی الاول اشاره و ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: تمام زیباییها و خوبیهای عالم در خانه کوچک امیرمومنان(ع) جمع شده بود و حضرت زینب(س) در چنین خانواده ای متولد شد که کنیز و خادم آن خانه تا 20 سال از آخر عمر خود را تنها با آیات قرآن کریم حرف می زد.

امام جمعه ارومیه فرا رسیدن روز پرستار را تبریک گفت و افزود: پرستاری از بیمار بر اساس روایات رسیده سبب بخشیده شدن همه گناهان فرد می شود و پرستاران جامعه ما باید بخاطر کسب چنین توفیقی شکر گذار بوده و با الهی کردن نیت خود و رعایت مسائل شرعی این اجر را حفظ کنند.

وی رعایت مسائل شرعی را در هر زمینه ای لازم دانست و تصریح کرد: در جایی که پرستار یا طبیب جنس موافق وجود دارد استفاده از پرستار یا طبیب غیر همجنس حرام است و اگر این مساله رعایت نشود فرد ثوابی نمی برد که هیچ گناه هم می کند، به طور مثال خانم اگر نامحرم به او واکسن بزند حتی زیارت رفتن او غلط است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دهه فجر و ثمرات انقلاب اسلامی، گفت: مقابله با شیوع فساد که دولتمردان وقت علنی به آن مبتلا بوده و اگر ادامه پیدا می کرد معلوم نبود الان وضع جامعه به چه شکلی بود از بزرگترین سرمایه انقلاب است که ملت باید با حفاظت از آن و استقامت در برابر تهاجم نرم، تحریمها، اذیتها و فشارهای وارد از سوی دشمنان داخلی و خارجی شجاعانه این انقلاب را حفظ کنند.

وی به وجود رویشها و ریزشها در انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: این انقلاب را خدای متعال حفظ کرده و به پیش می برد اما مهم این است که ما نیز در این مساله نقشی برای خود ایفا کنیم و 22 بهمن در پیش است که با حضور در آن همراهی خود را با انقلاب به رخ دشمنان باید بکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به کلام الهی که از رفاقت و اعتماد به دشمن پرهیز می دهد، تصریح کرد: وظیفه ما ایستادن در مقابل دشمن است، اگر به آخرت هم کسی اعتقادی نداشته باشد باید بخاطر دنیای خود در برابر دشمنان بایستد چون هدف دشمن نابودی این جامعه است و این مساله را در عراق و سوریه مشاهده می کنیم که چطور همه مردم را به خاک و خون کشیده و به موافق و مخالف با آنان رحم نکردند./201/936/ب1

ارسال نظرات