۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۳۸۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

ویژه برنامه های ستاد دهه فجر خوزستان در 16 بهمن ماه، کسب مقام دومی از سوی خوزستان در مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر کشور و معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبرکوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ستاد دهه فجر خوزستان در بیان برنامه های پنجمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تهیه شده با همکاری ادارات و سازمان ها به دیدار بانوان استان با آیت الله موسوی جزایری اشاره کرد.

براین اساس دیدار اعضای کمیته بانوان استان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان امروز ساعت 11 با حضور بانوان ادارات استان در حسینیه بقیه الله اهواز از جمله برنامه های پنجمین روز دهه فجر در خوزستان است.

همچنین ستاد دهه فجر خوزستان برگزاری همایش دلایل جدایی عاطفی و راه های مقابله با آن ساعت 10 در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی، برنامه جوان انقلابی با محوریت الگوی برتر در کنار یادمان شهدای گمنام غواص ساعت 9 در کوی گلستان اهواز، همایش حجاب و عفاف ویژه بانوان کارگر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اردوهای دانش آموزی به مناطق جنگی و جشن های انقلاب در مدارس استان را از دیگر برنامه ها بیان کرد. 

این ستاد در ادامه جشنواره غذاهای سنتی و محلی در شهرهای اهواز، رامهرمز و اندیمشک، همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای شوشتر، خرمشهر، بهبهان و شوش دانیال، کنگره شعر آیینی خانگی در کانون فرهنگی هنری جنت الرضا(ع) آبادان، همایش قرآن و عترت ویژه اعضای مساجد در سالن اداره تبلیغات هفتگل را از برنامه های پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد.

برگزاری نشست های سیاسی و روشنگری در سالن همایش نفت آبادان، مسابقه دومین جایزه بزرگ موسیقی «فرزند خورشید» در مجتمع فرهنگی خلیج فارس خرمشهر، دیدار با خانواده شهدای و ایثارگران شهرهای هندیجان، ایذه، شوش دانیال و باوی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی ـ روستایی کمیته امداد در شهرهای باغملک، هندیجان، شوشتر، اندیکا و آغاجاری از برنامه هایی است که امروز برگزار می شود. 

ستاد دهه فجر خوزستان مسابقات بومی ملی عشایر، جشنواره غذا، تجلیل از همسران شهدا و بانوان نمونه عرصه های فرهنگی و هنری در شهرستان اندیکا، نمایشگاه هنرهای تجسمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، همایش حجاب و عفاف در تالار هنر رامهرمز، را از برنامه های اجرایی در شهرستان ها برشمرد. 

همایش سران و معتمدین قبایل در نمازخانه سپاه باغملک، برگزاری شب شعر انقلاب و خاطره گویی در مسجد امام حسن عسکری(ع) شوش دانیال، اهدای 50 جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد ساعت 10 در کمیته امداد حمیدیه و ارائه خدمات پزشکی رایگان «کاروان سلامت» توسط شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر لالی پایان بخش برنامه ها و پروژه های پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شده از سوی ستاد دهه فجر خوزستان است.

کسب مقام دومی از سوی خوزستان در مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر کشور

ناجی حیدری، مدیر دارالقرآن سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان با اشاره به این که مرحله نهایی بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن ویژه روستاییان و عشایر کشور ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه در مشهد برگزار شد که در آن استان خوزستان در رده‌بندی پایانی و در میان دیگر استان‌های کشور رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی با بیان این که ۷ نفر به عنوان نمایندگان استان در مرحله نهایی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن عشایر و روستاییان کشور شرکت داشتند، افزود: مهدی کثیر و مریم جاسمی در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم این دوره از مسابقات رتبه اول را به دست آوردند و در رشته‌های اذان و حفظ کل بخش بانوان به ترتیب خلیل سواری و زهرا سبحانی رتبه سوم این این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

مدیر دارالقرآن اداره‌کل جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در رشته قرائت سید عباس موسوی، در رشته حفظ کل قرآن علیرضا سامری، در رشته حفظ ۲۰ جزء مهدی کثیر و در رشته اذان خلیل سواری نمایندگان عنوان نمایندگان استان خوزستان را در بخش آقایان تشکیل می‌دادند. در بخش بانوان این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل زهرا سبحانی، رشته حفظ ۲۰ جزء مریم جاسمی و رشته تفسیر قرآن کریم زهرا آل‌کثیر نمایندگان استان خوزستان در این دوره از مسابقات بودند.

حضور جوانان در دفاع از حرم اهل بیت؛ ثمره ترویج فرهنگ شهادت

عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ظهر امروز در حاشیه نخستین یادواره شهدای مدافع حرم نبل و الزهرا که در سالن اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای زنده نگه داشتن یاد شهدا است، خاطرنشان کرد: شهید بر همه ایثارگران ارجحیت دارد؛ چرا که جان خود را فدای نظام اسلامی و آرمان های اسلام می کند.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری یادواره شهدای نبل و الزهراء و اینکه یاد شهدا، عطر و نوای دیگری به جامعه می بخشد، اظهار داشت: شهدای نبل و الزهراء از جوانان نسل امروز هستد و حضور این جوانان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نتیجه برگزاری یادواره ها و زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

 فرجیان به ضرورت برنامه ریزی برای تأثیرگذاری یادواره های شهدا در نسل کنونی تأکید و ابراز داشت: ادامه دادن راه شهدا و تداوم نصرت های الهی در پیروزی علیه تکفیری ها و دشمنان  در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش خوزستان

براساس این گزار، نفرات برتر یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان خوزستان معرفی شدند. در رشته قرائت تحقيق صالح دغاغله و در رشته قرائت ترتیل سید علی موسوی رتبه برتر را کسب کردند.

همچنین، در رشته حفظ کل عبدالله میاحی، در رشته حفظ ۲۰ جزء حمزه عبیدی نیسی و در رشته حفظ ۱۰ جزء محمد سیلاوی رتبه‌های برتر را به دست آوردند. در بخش مسابقات بانوان، در رشته قرائت تحقیق نزیهه جنامی رتبه اول را کسب کرد. در رشته قرائت ترتیل نیز سنا منبوهی برگزیده شد. در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز ایمان عبدسیدی و در رشته حفظ ۱۰ جزء مریم جاسمی رتبه‌های برتر را کسب کردند و مریم عباسی دوست رتبه برتر رشته مفاهیم قرآن را به دست آورد.

گفتنی است، یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان خوزستان چهارشنبه ۱۳ بهمن در آمفی تئاتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد و خیریه عچرش، زهرا پورکاوه و مریم عباسی دوست داوری مسابقات قرآن بانوان را بر عهده داشتند و داوری مسابقات آقایان بر عهده حمید چنانی، سید کریم موسوی، قاسم مقدمی و ناصر دغاغله بود./9453/303/ب2

ارسال نظرات