۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۷۹۳۱۸
همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛

گرامیداشت مرحومه دباغ در دانشگاه فردوسی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ، از مبارزان زن انقلاب اسلامی علیه رژیم ستمشاهی، ظهر امروز در تالار شریعتی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
حدیدچی دباغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ، از مبارزان زن انقلاب اسلامی علیه رژیم ستمشاهی، ظهر امروز در تالار شریعتی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست دانشجویی که همزمان با ایام الله دهه فجر، به همت واحد مطالعات زن و خانواده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی و نیز بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، دکتر فهیمه فرهمندپور، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و نیز فرزندان مرحومه حدیدچی دباغ حضور یافتند.

ریحانه دباغ، دختر مرحومه حدیدچی به بیان گوشه ای از خاطرات وی پرداخت و اظهار کرد: یکی از خصوصیات بارز مادرم صلابت و اقتدار وی بود. وی نظم حساب شده ای داشتند و چنان برای خانواده برنامه ریزی می کردند که در نبودشان، خانه روی نظم خودش بود و همه مسؤولیت خود را می دانست.

وی با اشاره به فعالیت های مبارزاتی مرحومه حدیدچی در جریان نهضت اسلامی خاطرنشان کرد: مادرم برای ورود به مبارزات، از پدرم اجازه داشت و این مسأله سبب رشد وی  شد. پدرش وی را به آیت الله سعیدی معرفی کرد و همیشه راه را برای فعالیت مادر باز گذاشت.

دباغ، به یادآوری ماجرای دستگیری مرحومه حدیدچی از سوی ساواک پرداخت و گفت: زمانی که ساواک به منزل ما هجوم آورد، ما 8 بچه بودیم که بزرگ ترین مان 15 ساله بود. ساواک در شرایطی مادرمان را دستگیر کرد که پدر در شهرستان کار می کرد و تنها یاور ما مادرمان بود. پس از مادرم، خواهرم رضوانه را نیز به جرم جمع آوری شعرهای انقلابی و انتشار آن در مدرسه دستگیر کرد.

وی افزود: وی لحظه به لحظه همراه ولی زمان خودش حرکت می کرد و امروز نیز پیرو ولایت بودند به گونه ای که حتی در مواقعی که نیاز به برداشتن چادر از سرشان داشتند، آن را منوط به اجازه ولی امر کرده بود.

گفتنی است در پایان این نشست که با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی برگزار شد، از دختران مرحومه حدیدچی دباغ از سوی مسؤولان واحد مطالعات زن و خانواده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، تقدیر به عمل آمد./202/820/ب1

ارسال نظرات