۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۱۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

ذاکر واقعی درونش آرام و وجودش لطیف است

استاد حوزه علمیه گفت: ذاکر واقعی درونش آرام و وجودش لطیف است، انسانهایی که ظاهر مقدسی دارند ولی مضطرب هستند جزء ذاکران واقعی محسوب نمی شوند.
فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الله فاطمی نیا در جلسه سخنرانی شب گذشته که در محفل فاطمی واقع در خیابان سپاه اصفهان برگزار شد، گفت: دین اسلام فراتر از چیزهایی است که ما می دانیم.

وی در ابتدا با مروری بر مبحث شب گذشته، افزود: دین اسلام دین بزرگی است و بزرگان زیادی در این دین پرورش یافته اند، ولی تعدادی انسان نادان به سبب بی خبری از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) با  زیر سؤال بردن بزرگان، در حال تخریب مبانی دین هستند.

غیر متخصص حق نظر دادن در امور تخصصی را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که مقصود از بیان کشف و شهوداتی که برای بزرگان اتفاق افتاده است، تحصیل کشف و شهود نیست، اظهار کرد: تحصیل کشف و شهود کار آسانی نیست و قصد ما از بیان کشف و شهوداتی که برای بزرگان اتفاق افتاده است، این است که مشخص شود میدان پرواز بشریت چقدر وسعت دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آقای اراکی می فرمود طلبه ای در قم به مقامی رسیده بود که از خوردن و آشامیدن بی نیاز شده بود و علما این مسأله را باور نمی کردند، تا اینکه او را ملاقات کردند و به صحت قضیه پی بردند، سپس یک مجتهد در آن زمان برای آن جوان حکم کرد که غذایی بخورد، وقتی آن جوان به امر مجتهد جامه عمل پوشاند، آن حالت معنوی از وجودش زائل شد؛ بعد از اینکه این همه مسأله را فهمیدند، انسان با خِردی گفته بود، طائر قدسی را از پرواز انداختید.

وی با بیان اینکه دین اسلام از چیزی که ما می دانیم بسیار فراتر است، ابراز کرد: اگر دین اسلام این چند کلمه ای بود که ما بلد هستیم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای صیانت از دین جانشان را فدا نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان کرد: یکی از صفات کفار در قرآن، تکذیب کردن چیزهایی بوده است که به آنها احاطه علمی نداشته اند، این که برخی بدون آگاهی به مسأله کشف و شهود ایراد می گیرند و وجود آن را تکذیب می کنند، بی خِردی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که غیر متخصص حق ندارد در کارِ متخصص دخالت کند، ابراز کرد: مَثَل کسی که از عرفان چیزی نمی داد و در کار عرفا دخالت می کند، مَثَل آن انسان بی سوادی است که می خواهد در کار یک پزشک متخصص دخالت کند.

با صدای بلند صحبت کردن نشانه تکبر است

وی در ادامه ابراز کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، اگر کسی واعظ درونی نداشته باشد، وعظ دیگران بر او اثر نمی گذارد، منظور از واعظ درونی همان عقل است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا خاطرنشان کرد: یک مجتهد به سبب این که در سنّ جوانی به اجتهاد رسیده بود، کمی مغرور شده بود و سر درسش با صدای بلند، برای طلاب درس می گفت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از افراد بسیار والا مقام به نام آیت الله سید حسین قاضی که از خویشاوندان و شاگردان علی آقا قاضی بود و بنده او را درک کرده بودم خطاب به آن شخص مجتهد گفت، یکی از اولیاء الهی از تو راضی نیست، بلافاصله آن شخص مجتهد لوازم سفر را آماده کرد و راهی مشهد شد، وقتی از مشهد بازگشت، کاملاً عوض شده بود و با خضوع برای طلاب تدریس می کرد؛ باید متذکر شوم آیت الله سید حسین قاضی فردی بود که به حیوانات دستور می داد و حیوانات به دستوراتش عمل می کردند.

وی با بیان اینکه سر و صدا کردن نشانه تکبر است، ابراز کرد: تمام خصلتهای بدِ وجود انسان با ذکر قابل درمان است، انسان ذاکر واقعی درونش آرام و سرتاسر وجودش لطیف است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در پایان اظهار کرد: انسانی که ظاهرش را مقدس کرده ولی درونش آرامش ندارد، ذاکر نیست و نمی تواند ادعا کند که مؤمن واقعی است./867/201/ب2

ارسال نظرات