۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۳۳۶
آیت الله مظاهری:

صهیونیسم عامل اصلی اختلاف در جهان است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: در حال حاضر آمریکایی ها با دستور گرفتن از یهودیان موذی، کارِ کشورهای دنیا را با اختلال روبرو می کنند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: ایمان رسوخی عامل اصلی متقی شدن است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره آیه چهل و یکم که می فرماید «وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَکُمْ وَلا تَکُونُوا أَوَّلَ کَافِرٍ بِهِ وَلا تَشْتَرُوا بِآیَاتِی ثَمَنًا قَلِیلا وَإِیَّایَ فَاتَّقُونِ» را قرائت کرد و با مروری بر مبحث جلسه روز قبل افزود: خداوند در 100 آیه از قرآن راجع به بنی اسرائیل صحبت هایی دارد و دلیل این مسأله در تأثیرگذاری بسیار بالایی است که این قوم در زمان پیامبر(ص) در امور بلاد مسلمین داشته اند؛ بنی اسرائیل از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نزد مردم عرب از مقبولیت خوبی برخوردار بودند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: بنی اسرائیل با بهانه یاری رساندن به پیامبر آخرالزمان در حجاز مستقر شدند ولی بعد از ورود پیامبر(ص) به مدینه که با استقبال بسیار عظیم مردم مدینه روبرو شد، کارشکنی های قوم یهود آغاز شد، اختلافات به قدری گسترده شد که مسلمانان و یهودیان با یکدیگر معاهده بستند که کاری به یکدیگر نداشته باشند؛ بعد از انعقاد قرارداد میان مسلمانان و یهودیان، پیشرفت های زیادی برای مسلمانان حاصل شد و همین پیشرفت ها سبب شد، میان یهودیان و مسلمانان اختلاف عجیبی بیفتد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: نتیجه اختلافات گسترده ای که میان مسلمانان و یهودیان ایجاد شد، 84 جنگ است؛ یهودیان به طور مستقیم در این جنگ ها حضور نداشتند ولی با دادن امکانات، موذی گری و جاسوسی کردن، مشرکان و کفار را در جنگ ها یاری می کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: بعد از پیروزی های متعدد مسلمانان، دشمنی یهودیان با اسلام به صورت علنی پیش رفت تا جایی که ابهت اقتصادی، ابهت اجتماعی و ابهت سیاسی یهودیان به طور کامل شکسته شد و آن ها در برابر اسلام نابود شدند.

وی با بیان این که مسؤولان آمریکایی دست نشانده صهیونیسم جهانی هستند، ابراز کرد: در حال حاضر نیز آمریکایی ها با دستور گرفتن از یهودیان موذی، کارِ کشورهای دنیا را با اختلال روبرو می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که یهودیان صدر اسلام از مبارزه با مسلمانان متضرر شدند، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات متعددی خطاب به یهودیان می فرماید، شما که حق را می شناسید، با عمل کردن به دستورات تورات به حق ایمان بیاورید.

رییس حوزه علمیه اصفهان در تفسیر عبارت «وَلا تَکُونُوا أَوَّلَ کَافِرٍ بِهِ»، گفت: این عبارت بیان می دارد که کفر و مخالفت یهودیان نسبت به اسلام به صورت علنی نیست، بلکه کفرشان از پشت صحنه جبهه باطل را یاری می رساند.

وی در تفسیر این عبارت از آیه چهل و یکم سوره بقره که می فرماید «وَلا تَشْتَرُوا بِآیَاتِی ثَمَنًا قَلِیلا»، افزود: این قسمت خطاب به یهودیان می فرماید، نعمت بزرگی که خداوند در اختیارتان قرار داده است را به راحتی از دست ندهید؛ نعمت بزرگ خداوند همان ابهت اقتصادی، ابهت اجتماعی و ابهت سیاسی یهودیان است؛ البته یهودیان به توصیه های قرآن گوش نکردند و به سبب لجبازی و ریاست طلبی، نعمت بزرگ خود را از دست دادند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: عبارت «وَإِیَّایَ فَاتَّقُونِ» خطاب به همه انسان ها است؛ خداوند از بیان این عبارت می خواهد بگوید راه رسیدن به معبودیت، تقوا داشتن است؛ هیچ چیز به جز ایمان به غیب نمی تواند انسان را متقی کند، البته ایمان به غیب که در دل انسان رسوخ داشته باشد و روی اعمالش اثر بگذارد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که عزت انسان در گرو مراعات تقوای الهی است، تشریح کرد: باید روزی چندین مرتبه به یاد معاد و روز قیامت بیفتیم تا تقوایمان زیاد شود؛ همین تقوا موجب می شود حیثیت انسان در شرایط مختلف حفظ شود؛ مراعات تقوای الهی بالاترین تأثیر را روی ایمان به غیب دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: انسان باید با تمسک به رفتار اهل بیت(ع) در مراعات تقوای الهی، بسیار مواظب باشد که واجبی را ترک نکند یا حرامی را مرتکب نشود، ما متمسک به امیرمؤمنان(ع) هستیم که حاضر نبودند در ازای همه دنیا پوست جویی را از دهان یک مورچه به ظلم بگیرند./201/867/ب1

ارسال نظرات