۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۱۸۴
رییس حوزه علمیه خواهران دورود:

رشد کیفی در تحصیل لازمه رشد کمی است

رییس حوزه علمیه خواهران دورود توجه به رشد کیفی در امر تحصیل در مدارس علمیه را لازمه رشد کمی دانست و گفت: توجه به این مهم باید به عنوان یک اصل در حوزه مورد توجه قرار گیرد.
حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران دورود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به گسترش کمی مدارس بیان داشت: توجه به امر کیفیت مدارس از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کیفیت در بحث آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه یک اصل است، افزود: نباید از با گسترش کمی از کیفیت غافل شد.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با بیان اینکه کیفیت در درون کمیت رشد پیدا می کند، عنوان داشت: رشد کیفی در حوزه تعلیم و تربیت طلاب توجه به رشد کمی است.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت در زمینه علمی، پژوهشی و تبلیغی باید اقدامات جدی صورت گیرد و تصمیمات گرفته شده از سوی مجموعه ها نباید با غفلت از بحث کیفیت در حوزه علمی، پژوهشی و تبلیغی صورت گیرد.

حجت الاسلام الهی نژاد در ادامه با اشاره به مهلت نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هر اندازه که آمار ثبت نام بیشتر باشد، می توان در جذب افراد توانمند موفق عمل کرد.

وی با بیان اینکه بالا بودن آمار پذیرش در حوزه فرصتی مناسب در جهت جذب استعدادها است، عنوان داشت: برای جذب طلاب بر اساس ظرفیتهای اعلام شده نباید از امر کیفیت غافل شد.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود در ادامه اظهار داشت: اجرای برنامه ها، سیاست گذاری و هزینه کردن در حوزه امری مهم در رشد کیفی مدارس و حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ است که باید بیشتر به این امور پرداخته شود.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: برای رشد و تقویت سطح علمی و تحصیلی در مدارس و پرورش طلاب توانمند و نقش آفرین همواره باید افرادی با انگیزه، با استعداد و توانمند جذب حوزه شود تا ایت استعدادها در حوزه شناسایی و تقویت شوند./9459/302/ب1

 

ارسال نظرات