۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۴۶۵۶
حجت‌الاسلام عالی:

حضرت زهرا مانع قطع ارتباط مسلمانان با قرآن و عترت شدند

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه قرآن و عترت معدن غنی رحمت الهی است، گفت: جامعه اسلامی پس از رحلت رسول خدا(ص) در مسیر انحراف و قطع ارتباط بشر از این دو معدن گران‌سنگ قرار گرفت که حضرت زهرا(س) با شهادت خود مانع این انحراف عظیم شد.
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سومین شب از مراسم عزاداری شهادت جان‌سوز حضرت زهرا(س) که در حضور رهبر معظم انقلاب و مردم عزادار و ولایتمدار در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آفرینش عالم هستی بانام رحمت خداوند آغاز شد.

وی در ادامه بابیان اینکه تنها کتاب آسمانی نیست که بانام رحمت الهی آغاز می‌شود، تصریح کرد: خداوند اسما و صفات فراوان و بی‌نهایتی دارد و رحمت یکی از صفات الهی بوده که نعمات الهی به‌واسطه همین رحمت به مخلوقات تعلق می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام عالی بابیان اینکه رحمت الهی سبب بخشش فیوضات الهی به عالم هستی است، بیان داشت: خداوند بارحمت خودش کمالاتش را در عالم هستی ساری و جاری کرد، اگر موجودی در حیات دنیوی از موجودی دیگر خیر و نفعی دریافت می‌کند تنها به‌واسطه رحمت الهی است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه رحمت مخلوقات شعاعی از رحمت الهی است، ابراز کرد: خداوند با محبت خودش عالم را مدیریت می‌کند، مدیریت پروردگار، ربوبیت و ولایتش در عالم هستی و تقدیراتی که در عالم هستی به وجود می‌آورد همگی بر اساس رحمت الهی است.

خطیب مشهور با تأکید بر اینکه انسان باید نسبت به رویدادها و حوادث عالم نسبت به خداوند حسن ظن داشته باشد چراکه او مالک ملک بوده می‌داند که چه چیز به خیر و صلاح مخلوقات است، گفت: در روایات بسیاری مؤمنان را به تفأل توصیه ولی از تتیر منع کرده‌اند تفأل جایز و مطلوب است چراکه بر اساس حسن ظن نسبت به تقدیرات الهی صورت می‌پذیرد اما تتیر که زمینه نگرانی می‌شود ناشی از فراموشی یاد خدا است.

وی بابیان اینکه یک‌صدم از رحمت الهی تنها به عالم هستی اختصاص‌یافته است، عنوان کرد: عالم هستی ظرفیت دریافت همه رحمت الهی را ندارد اما خداوند همه صد جزء رحمتش را در ظرف وجودی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) قرار داده است و آنان تقسیم‌کننده آن صد جزء رحمت در عالم هستی به شمار میروند، به همین سبب پیامبر(ص) را رحمه للعالمین خواندند.

حجت‌الاسلام عالی اضافه کرد: راه هدایت و کسب رحمت الهی تنها از طریق اهل‌بیت(ع) میسر است چراکه آنان تقسیم‌کننده رحمت الهی و هادیان مسیر هدایت هستند اگر کسی به این معدن رحمت وصل شود رحمت و هدایت الهی شامل او می‌شود در غیر این صورت از محرومان رحمت الهی خواهد بود.

وی در پایان بابیان اینکه قرآن و عترت معدن غنی رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: پس از رحلت رسول خدا(ص) انحرافی در جامعه اسلامی در حال وقوع بود تا ارتباط مردم معادن نور و رحمت الهی که قرآن و عترت بودند قطع شود بر همین اساس بود که حضرت زهرا(س) برای دفاع از این معادن غنی رحمت وارد میدان دفاع از ولایت شدند تا مبادا بشر در ظلمت شده و از رحمت الهی دور شوند./201/813/ب1

ارسال نظرات