۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۶۵۷
آیت‌الله جاودان:

معرفت به خدا سبب بندگی انسان در مقابل پروردگار می‌شود

آیت‌الله جاودان گفت: انسان‌ها به میزان معرفت خود نسبت به خدا او را بندگی می‌کنند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاق، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) برگزار شد، گفت: از امام حسین(ع) روایت شده است خداوند بندگان را خلق نکرده مگر این که او را بشناسند سپس بندگی کنند.

وی افزود: اگر انسان خدا را بشناسد او را بندگی کرده و در مقابل او کرنش و کوچکی می‌کند در غیر این صورت ممکن است برای غیر خدا احساس کوچکی و بندگی کند.

آیت‌الله جاودان بیان داشت: اگر انسان عظمت خدا را درک کرد دیگر سر در مقابل آستان کسی نخواهد گذاشت کسانی که در مقابل قدرت و ثروت دنیا احساس کوچکی می‌کنند، خدا را به درستی نشناختند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: ما در حال حاضر به میزانی که خدا را شناختیم او را بندگی می‌کنیم اگر چه او را به تمام و کمال نمی‌شناسیم و نخواهیم شناخت اما با بندگی می‌توانیم به درجات بالاتری از معرفت و یقین برسیم.

وی گفت: یکی دیگر از ابعاد خدا شناسی شناخت امام زمان است یعنی هر کس امام زمان خود را بشناسد خدا را خواهد شناخت و تفاوتی ندارد شخص اهل هر زمان و مکان باشد.

آیت‌الله جاودان اظهار داشت: امام یک انسان عادی نیست بلکه نائب و سفیر خداوند است به همین دلیل شناخت او شناخت خداوند است.

وی افزود: در بین صفات الهی، صفت رب خداوند با انسانها ارتباط صددرصد دارد، امام، پیامبران و کتابهای آسمانی فرستاده‌های رب هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت موسی(ع) با فرعون بر سر رب بحث داشت تا او را مطیع پروردگار جهان کند، رب همه ما کسی است که موجودیت هر خلقی را مخصوص خود او آفریده است و طبق همان خلقت نیز هدایت می‌کند./202/807/ب1

ارسال نظرات