۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۷۶۳
اردوی نوروزی قرارگاه جهادی امام رضا؛

9 هزار جهادگر برای خدمت به خوزستان می‌روند

اردوی جهادی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کیهان، در پی بیانات رهبرمعظم انقلاب نسبت به لزوم رسیدگی به اوضاع مردم شریف خوزستان بخاطر بحران‌های زیست محیطی و تأکید ایشان بر اینکه «آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعا دل انسان را می‌خراشد؛ رسیدگی به این‌ها وظیفه ماست»، 9 هزار جهادگر از شهرهای مختلف کشور، این امر را لبیک گفتند.

خوزستان، قدمگاه شهدا پس از گذشت سه دهه از جنگ تحميلي همچنان مورد بی‌مهری نهادهای مسئول قرار دارد. نه تنها بی‌مهری بلکه مظلومیت و محرومیت از امکانات اولیه حیات، مرثیه این روزهای مردم این خطه مقدس از میهن عزیزمان است.

روند طولانی و فرسایشی سازندگی خوزستان پس از پایان جنگ تحمیلی، روحیه‌ای جهادی می‌طلبید که هرگز آنطور که باید محقق نشد.

روحیه سودگرای برخی دولت‌ها سبب شد آبادان که تامین‌کننده گاز کشور است، از گازرساني به چند قدمي خود و براي فرزندان خویش عاجز بماند و سهم مردمش از اين نعمت، جزء آلودگی‌های طبیعی استحصال نفت و گاز نباشد.

اما حکایت رنج تمام ناشدنی خوزستان تنها به جنگ زدگی و خرابی‌های شهری و کمبودهای عمرانی، ختم نشده است. «منطقه آزاد اروند» بيش از آنكه گره از مشكلات اقتصادی و بیکاری فرزندان خرمشهر و آبادان باز نمايد، فضاي جولان با خودروهاي گران قيمت وارداتي و ارباب تجارت آزاد را فراهم نمود و بیکاری و حسرت همنشین این روزهای مردمان گرم خون و گرم روی این خاک شده است.

اما هولناک‌ترین از همه اینکه، امروز خوزستان نفس ندارد.

برخلاف جوسازی‌ها باید منصف بود و اعتراف کرد که منشا مشکلات خوزستان، قهر طبیعت نیست، قهر دولت هاست. درد وظیفه نشناسی و کم کاری و بی‌توجهی به مردم است.

اما خوزستان همچنان استوار است چرا که خون هزاران هزار راست قامت را در رگ‌های خود دارد. خوزستان سال هاست تشنه توجه و خدمت است.
امروز اما جوانان اين مرز و بوم، ورای همه قصورها و تقصیرهای این و آن، خود را مخاطب فرمان رهبر انقلاب می‌دانند.

اردوی بزرگ جهادی 9هزار نفری خوزستان در ایام نوروز1396، باظرفیت نیروهای خودجوش مردی اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان، پزشکان و دندانپزشکان، معلمان و فعالان  فرهنگی درجهت محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تدارک دیده شده است و امسال نیز هزاران نفر از جوانان مجاهد از شهرهای شیراز، گیلان،کرج، قم، بجنورد، گرگان و ...  به کمک اهالی خوزستان می‌آیند.

این طرح بزرگ جهادی در قالب سه بخش «جهاد پزشکی»، «جهاد عمرانی» و «جهاد فرهنگی» در اقصاء نقاط محروم استان خوزستان برگزار می‌شود.

این اردوی جهادی در بخش عمرانی با ظرفیت بالای خود با هدف نوسازی مدارس، ساخت و بهسازی منازل ایتام و در بخش جهاد پزشکی، خدمت رسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان و مشاوره روان‌شناسی و... همچنین دربخش علمی، فرهنگی با بورسیه تحصیلی هزاران دانش آموز و اشتغال‌زایی برای بانوان در شهر، از 25 اسفندماه  جاری تا ۱۵ فروردین ۹۶ برگزار خواهد شد. قرارگاه جهادی امام رضا(ع) توفیق تدارک و سازماندهی این طرح بزرگ جهادی را دارد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی به تارنمای g-emamreza.ir مراجعه کنید./1325//102/خ

ارسال نظرات